Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه از نظر این کمیسیون تخلف سازمان انرژی اتمی از قانون اقدام راهبردی محرز است، گفت: به زودی با تکمیل کارهای کارشناسی، گزارش آن در نشست علنی مجلس قرائت شده و به اطلاع مردم می‌رسد.

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعد از ظهر روز یکشنبه هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: نشست اعضای هیات رئیسه کمیسیون برای بررسی برخی موارد که در دستور کار کمیسیون است، برگزار شد؛ در ابتدای این جلسه طرح اصلاح مواد ۱۹، ۴۳ و ۴۴ آیین نامه داخلی مجلس بررسی شد و کمیته امور مجلس این کمیسیون گزارشی در این زمینه ارائه کرد که مقرر شد گزارش جمع‌بندی شده، پس از تصویب در صحن کمیسیون اصل ۹۰ به کمیسیون آیین نامه داخلی ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطلع شدیم سازمان انرژی اتمی کشور، درباره نظر کمیسیون اصل ۹۰ در ارتباط با جلسه اخیر کمیسیون با رییس این سازمان، بیانیه‌ای صادر کرده است که با توجه به سابقه آقای صالحی در دولت‌های خاتمی، احمدی نژاد و روحانی، انتظار می‌رفت رئیس سازمان انرژی اتمی با توجه به اطلاعی که از محتوای جلسه داشتند، انجام تکالیف قانونی سازمان را در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی باید بداند اتهام‌زنی به کمیسیون نه مسیر فنی و کارشناسی کمیسیون را تغییر می‌دهد و نه تخلفات سازمان انرژی اتمی در نقض قانون اقدام راهبردی را توجیه می‌کند. پاسخ سیاسی حول نظر فنی کمیسیون اصل ۹۰، حکایت از آن دارد که دست آقای صالحی و همکارانشان در سازمان انرژی اتمی در زمینه پاسخ به مسائل فنی در اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها بسته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: با توجه به جلسات متعدد کارشناسی، از نظر این کمیسیون تخلف سازمان از قانون اقدام راهبردی محرز است و به زودی با تکمیل کارهای کارشناسی، گزارش آن در نشست علنی مجلس قرائت شده و به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند و متخلفین از اجرای قانون به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قانون اقدام راهبردی سازمان انرژی اتمی کمیسیون اصل ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد

نشست مشترک خبری مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در این نشست خبری اظهارداشت: از حضور آقای گروسی در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای تشکر می‌کنم گفت‌وگوهای سازنده و رو به جلویی را داشتیم.

وی گفت: در اسفند سال گذشته بیانیه مشترکی را منتشر کردیم و اگر چه بدخواهان ایران همواره از تعاملات ایران با آژانس ناخرسند هستند و تلاش می‌کنند با سیاه نمایی و ادبیات مخرب این اقدامات و تصمیمات را کم ارزش جلوه دهند، ولی آقای گروسی و بنده اعتقاد داریم که بیانیه مشترک مبنای خوبی بین ما است.

اسلامی تصریح کرد: ما در این سفر و گفت‌وگوهایی که داشتیم این خط مبنا را به عنوان نقشه راه خود مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما در این مذاکرات پیشرفت بیانیه مارس را به عنوان خط مبنا مثبت ارزیابی کردیم و این ملاحظه را هم داشتیم که به دلیل برخی موضوعات حرکات و روند تعاملات دو طرف کُند شده است ولی امروز با مروری که بر بیانیه مشترک داشتیم این امیدواری ایجاد شد که این خط مبنا را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: بخس اول صحبت‌های ما موارد گذشته‌ای که در قالب برجام تحت عنوان پی ام دی بسته شده بود و آغشته با موضوعات سیاسی و پیرامونی هست و همواره با الزامات خودش مورد پیگیری قرار می‌گیرد و نباید به دیگر بخش‌ها تسری پیدا کند. در بخش اول موضوع مهم بحث دو مکان باقیمانده است و خوشبختانه این دو مکان بسته شده و ناترازی مواد نیز بسته شده است و دو مکان از چهار مکان باقیمانده است.

اسلامی عنوان کرد: بخش دوم مرتبط با وضعیت موجود است که در چارچوب پادمان و آن پی تی و ملاحظاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد، برای کاستی‌ها و انتظاراتی که وجود دارد اقداماتی متقابل و هماهنگ را انجام بدهیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: بخش سوم گام‌های آینده و انتظارات متقابل و نقشی که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد است که می‌تواند برای برداشتن موانعی که عمدتاً سیاسی است تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: توافق کردیم برای تهیه پیش نویس این سه بخش معاونین دو طرف بر روی زمانبدی‌ها و آیتم‌های این سه بخش گفت‌وگو داشته باشند؛ این آغاز یک فرایند است.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 751423

دیگر خبرها

  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد
  • گروسی وارد تهران شد
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف