Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هر ساله در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، طرح «مهر تحصیلی» با هدف اعطای بسته‌های لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم‌برخوردار توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود، امسال نیز این طرح از محل اجرای امینانه نیات واقفین نیک‌اندیش با موضوع کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از طر‌ح‌های حمایتی این سازمان تامین بخشی از نیاز‌های دانش‌آموزان برای تحصیل است که با اجرای طرح مهر تحصیلی با همکاری مطلوب آموزش و پرورش دانش‌آموزان نیازمند در این استان شناسایی و بسته‌های حمایتی تحصیلی بین آن‌ها توزیع خواهد شد.

وی تامین بسته‌های تحصیلی که شامل کیف، نوشت‌افزار و دفتر می‌باشند را از محل اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه همگان است در مسیر علم و دانش و تامین نیاز‌های تحصیلی دانش‌آموزان گام بردارند.

امیری با اشاره به اینکه اجرای دقیق و امینانه نیت واقفان از رسالت‌های مهم اوقاف است، بیان داشت: با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه باید نیت واقف به سمت این نیازها هدایت شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است، اظهار کرد: نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف امری ضروری برای ارتقای فرهنگ، معنویت و رفع نیازهای جامعه است که در کنار حفظ و احیای موقوفات باید در زمینه ایجاد وقف‌های جدید اقدام شود.

وی افزود: از اقدامات مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح مهر تحصیلی، ایجاد حساب‌های بانکی به‌منظور تسهیل در جذب مشارکت‌های مردمی در این طرح است.

لازم به ذکر است با همت اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک هزار و 600 بسته مهر تحصیلی که حاوی کیف، دفتر، لوازم‌التحریر و دیگر ملزومات درسی بوده است به ارزش 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع گردید.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری مهر تحصیلی دانش آموزان اوقاف و امور خیریه دانش آموزان مهر تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم

به گزارش جماران؛ صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم،ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

گزیده‌ای از سخنان صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نماز جمعه تهران به شرح زیر است: 

*بعد از ۱۲ سال اولین آیین نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد،آیین نامه توسعه و تقویت مهارت های دانش آموزان.

*هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.

*امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم و مدرسه و کتاب برگشته است.

*اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه های سراسر کشور باشیم. 

*همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است.

*کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.

*ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است