Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام ولی‌الله سلیمانی‌فرد امروز در دیداری صمیمی به مناسبت تبریک هفته خبرنگار به دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان آمد و ضمن خداقوت به هیئت تحریریه این رسانه اظهار کرد: به صورت مکتوب به مسوول ستاد کرونا در استان گلستان درخواست دادیم که واکسن کووید۱۹ به خدام امامزادگان و مساجد تزریق شود به ویژه خدام امامزادگان زیرا این افراد در کفن و دفن اموات مشارکت می‌کنند در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند در حقیقت آنها در خط مقدم قرار گرفتند که متاسفانه این افراد دیده هم نشدند و ستاد کرونا در گلستان نیز موافقت نکرد و این امر محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*طبخ ۷۲ دیگ غذا در دهه عاشورا در گلستان

وی تصریح کرد: مناسبت ایام محرم و گرامیداشت ۷۲ شهید کربلا تعداد ۷۲ دیگ غذا به همت هیئات مذهبی استان گلستان و اوقاف و امورخیریه استان گلستان در دهه عاشورا طبخ می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان با بیان اینکه مراسم‌های متعدی در ایام محرم پیش‌بینی شده است، ابراز کرد: با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برنامه‌های محرم در سطح استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص اوقاف و امور خیریه در راستای حمایت از هیئات مذهبی در ایام محرم برگزاری برنامه شمیم حسینی در سطح استان گلستان است و براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شده است بیش از 480 هیئت مذهبی که دارای کد و شناسنامه هستند احصا شد که طی دو رزمایش و همایش آیینی در حرم مطهر یحیی‌بن زید (ع) در شهرستان گنبدکاووس و آستان امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی به تناوب برگزار شود.

*وجود بیش از ۸۷ نقطه موقوفه در گلستان/ برگزاری مراسم احتزاز پرچم بیرق عزای حسینی با حضور تعدادی از پیرغلامان و ذاکران اهل‌بیت (ع)

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه بیش از ۸۷ نقطه موقوفه در گلستان داریم، اظهار کرد: از هیئات مذهبی شاخص استان گلستان به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه مراسم عزاداری سیدالشهدا در ایام محرم به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود، اذعان کرد: مبلغین و فضلایی که در قم آموزش دیدند و با فضای مجازی آشنا هستند در قالب پیج‌ها و صفحات اجتماعی امامزادگان و مساجد شاخص استان گلستان به شبهات و سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی مانند ندامتگاه‌ها و زندان‌های استان گلستان که امکان تجمع وجود ندارد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با مدیرکل زندان‌های استان و دستگاه قضایی داریم تعدادی از مبلغین آموزش‌دیده ما به این مکان اعزام شده و با رعایت شیوه‌های بهداشتی به سوالات پاسخ می‌دهند.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه مراسم احتزاز پرچم بیرق عزای حسینی با حضور تعدادی از پیرغلامان و ذاکران اهل‌بیت (ع) در ماه محرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: برخی از آیین‌های سنتی مانند طوق‌بندان و آیین سیاه‌پوشان و استقبال از محرم با جمعیت بسیار اندکی در سطح استان گلستان برگزار می‌شود.

* وقف بیش از یک‌هزار و 310 مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ابراز کرد: هدف ما از برگزاری مراسم‌های محرم، فراموش‌نشدن پیام عاشورا است در حقیقت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی بهترین راهکار برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است باید واقعیت‌های قیام عاشورا به درستی در جامعه روشنگری شود تا جوانان ما با اصل و حقیقت عاشورا آشنا شوند.

وی از مردم دعوت کرد که از دریچه نذور حسینی به نیازمندان کمک کنند زیرا اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و معیشت بسیاری از مردم به خطر افتاده است که باید به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک شود.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه گلستان رتبه پنجم کشوری را در زمینه تعداد موقوفات به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: در طول ۴۲ سال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار و ۳۱۰ مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی در سطح استان گلستان وقف شده است که معادل ۳۳ درصد اماکن مذهبی استان گلستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مغفول ماندن تزریق واکسیناسیون مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان برگزار می شود استان گلستان سطح استان سلیمانی فرد ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد