Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر کاهش تولید پسماند در تهران گفت: شهرداران و شوراها در تهران بایستی برای کاهش تولید پسماند برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا چراغعلی در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند تهران اظهار داشت: شهرداران واعضای شورای شهر باید تمامی مراکز صنعتی را مکلف کنند تا نسبت به کاهش سرانه پسماند اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شهرک های صنعتی بایستی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا در حوزه پسماند به نُرم های مطلوب بین المللی، خود را برسانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه ظرفیت برخی از سایت های پسماند در استان پر شده است، عنوان کرد: ظرفیت های استان را احصا کنیم و باید ببینیم کدام یک از سایت های ما در حال پر شدن است و به دنبال مکان جدید باشیم؛ همچنین بایستی در حوزه پسماند مردم را مطمئن کنیم تا نگرانی نداشته باشند و همچنین بر روی راهکارهای کاهش تولید پسماند برنامه ریزی داشته باشیم.

چراغعلی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در حوزه کاهش پسماند نشستی را با سایر سازمان های مردم نهاد، افراد صاحب نظر و اساتید دانشگاهی داشته باشیم و از آن ها بخواهیم تا قبل از جلسه راهکارهای پیشنهادی خودشان را در این خصوص ارائه کنند.

وی در خصوص الزام شهرداران به تفکیک زباله از مبدا افزود: شهرداران مکلف به کاهش سرانه تولید پسماند و به کارگیری سازمان های مردم نهاد در این حوزه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه مراکز دفن پسماند باید مورد رصد قرار گیرد، تصریح کرد: باید ساز و کارهایی ایجاد شود تا بتوانیم یک اتاق دائم را برای رصد مراکز دفن پسماند ایجاد کنیم، همچنین با حضور گروه های کارشناسی بازدیدی را از سایت پسماند استان با محوریت مسائل محیط زیستی و با حضور شهرداران انجام داده تا بتوانیم در این بازدیدها از نظرهای کارشناسی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانداري تهران شهرداری ها پسماند تولید پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در شهر مشهد تولید می‌شود. - اخبار استانها -

احسان نجاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: افزایش ورود زائران به شهر مشهد مقدس و میزان ماندگاری آن ها، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد نسبت به سال گذشته همزمان با اولین ماه سال بوده است.

وی تصریح کرد: طی فروردین ماه سال جاری 54 هزار و 800 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است و 2 هزار و 800 تن فقط زباله خانگی جمع‌آوری شده در اولین روز سال جدید بوده که در سال‌های گذشته در این کلانشهر بی‌سابقه بوده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه بصورت روزانه 1767 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ثانیه بیش از 20 کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود.

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: میزان زباله جمع‌آوری شده در فروردین ماه سال گذشته حدود 50 هزار تن بوده است و کل پسماند جمع‌آوری شده سال 1402 بیش از 650 هزار و 300 تن اعلام شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است