Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:24:26 GMT

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون پذیرش دستیار تخصصی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۹۶۱

آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته آزمون پذیرش دستیار تخصصی

مرکز سنجش اموزش پزشکی برای آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به انتخاب رشته نشده اند و یا نیاز به ویرایش انتخاب رشته محل خود دارند، مهلت مجددی در نظر گرفته که این زمان از امروز دوشنبه ۱۸ مردادماه آغاز می شود.

به گزارش ایسنا، بر این اساس آن دسته از داوطلبانی که در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی مجاز به انتخاب رشته محل می باشند و در مهلت مقرر موفق به انتخاب رشته محل نشده اند و یا نیاز به ویرایش انتخاب رشته محل خود را دارند می توانند از امروز دوشنبه ۱۸ مرداد لغایت روز جمعه ۲۲ مردادماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ویرایش و انتخاب رشته محل اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان لازم است پس از ثبت نهایی انتخاب رشته محل، اقدام به چاپ و نگهداری فرم مذکور نمایند.همچنین داوطلبان می بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته محل کنند.

شایان ذکر است امکان حذف کامل و انصراف از انتخابها پس از ثبت نهایی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا؛ چهل و هشتمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی صبح روز سه شنبه ۸ تیرماه در ۲۸ حوزه امتحانی دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد  ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن و مابقی مرد بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

تعداد ۵۹ نفر از داوطلبان آزمون فوق مبتلا به کرونا بودند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت این افراد در مکانی جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

نمره کل از ۶۰۰ برای هر شرکت کننده نمره کل از ۶۰۰ درج شده است، برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته شده است و از مجموع این نمرات، نمره کل بدست آمده است که در کارنامه داوطلب درج شده و داوطلب می تواند با ملاحظه پاسخ نامه خود که در سایت آمده است و با توجه به کلید نهایی این نمره را محاسبه کند. آن دسته از داوطلبان که حداقل نمره ۱۵۰ را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت.

رتبه در سهمیه های تایید شده از جمله رزمندگان ۲۵ درصد، رزمندگان ۵ درصد، بومی مناطق محروم کل و استانی در کارنامه درج شده است. کسانی که سهمیه آنها مورد تایید ارگان های مربوطه قرار نگرفته است، در کارنامه آنها این موضوع درج شده است به طور مثال" سهمیه مناطق محروم شما مورد تایید نمی باشد.

براساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای آموزشی پزشکی و تخصصی، با توجه به پاندمی بیماری کووید- ۱۹ ،مقرر شد در این دوره مصاحبه جهت پذیرش در رشته های" روان پزشکی" و "زنان و زایمان" صورت نپذیرد.

ظرفیت تکمیل نشده سهمیه مناطق محروم دانشگاه های علوم پزشکی به سایر داوطلبان آزاد با رعایت مقررات پذیرش تعلق می یابد. پس از ثبت نام تکمیل فرم ثبت نام به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکانپذیر نمی باشد.

تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم ممنوع بوده و امکان پذیر نمی باشد و در صورت درخواست انتقال دانشگاه می تواند نسبت به لغو حکم دستیاری فرد پذیرفته شده اقدام نماید.

پیش از این،روزهای ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه برای انتخاب رشته پذیرفته شدگان چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در نظر گرته شده بود که با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، این مهلت تمدید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی انتخاب رشته محل انتخاب رشته مناطق محروم مرکز سنجش ثبت نام درج شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی

دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در هفت رشته در مقطع دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد. - اخبار سیاسی -

مهدی شیری مدیر روابط عمومی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در هفت رشته برای سال تحصیلی 1403-1404 دانشگاه جامع انقلاب اسلامی خبر داد.

 به گفته وی روانشناسی تربیتی، حقوق بین الملل عمومی، مدیریت بحران،  مدیریت رسانه، مطالعات زنان و خانواده گرایش حقوق زن در اسلام، مطالعات زنان و خانواده گرایش مطالعات حقوق خانواده و مطالعات سیاسی انقلاب اسلامی گرایش آینده پژوهی انقلاب اسلامی از جمله رشته هایی است که در این دانشگاه دانشجو جذب می شود.

علاقه مندان برای شرکت در آزمون این رشته ها می‌توانند تا 20 اردیبهشت 1403 به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری