Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به کمبود تجهیزات اطفا حریق برای مراتع و جنگل های استان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۷ هکتار مراتع استان اصفهان درگیر آتش سوزی شده اند.

علیرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش دمای هوا و خطر آتش سوزی مراتع و جنگل های استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در ۳۵ فقره آتش سوزی مراتع استان اصفهان به وسعت ۱۲۷ هکتار درگیر آتش سوزی شده اند، با این وجود هیچ یک از جنگل های استان دچار آتش سوزی نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دلایل آتش سوزی مراتع استان اصفهان، گفت: دلیل بیشتر این آتش سوزی ها بی احتیاطی افراد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه اگرچه افزایش دمای هوا و خشکی زمین و نبود بارش باران در پیش افتادن حریق موثر است، تاکید کرد: باید توجه داشت که اکنون بیشترین موضوع مربوط حریق مراتع و جنگل ها به بی احتیاطی افراد برمی گردد که بعد از روشن کردن آتش، اقدام به خاموشی آن نمی کنند که بعضا می تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

وی البته با تاکید بر اینکه در تامین تجهیزات مهار آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان دچار مشکل و کمبود هستیم، گفت: اگرچه تجهیزاتی همچون دمنده، آتش کوب و بیل از طریق سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیرداری کشور برای استان شده و اداره کل منابع طبیعی استان این تجهیزات را به شهرستان های بحرانی همچون فریدون شهر، سمیرم، بویین میاندشت، فریدن، شهرضا و ... تحویل داده، اما همچنان نیاز به تجهیزات بیشتری هستیم.

طاهری ادامه داد: از مدیریت کل بحران استانداری اصفهان نیز درخواست یک دستگاه بالگرد اطفا هوایی حریق داده ایم که امیدواریم این تجهیزات و یک بالگرد به این امر به استان تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر درگیر کمبود تجهیزات به خصوص دمنده برای حفظ مراتع و جنگل ها در برابر هرگونه حریق و ... هستیم و این کمبودها را به سازمان جنگل ها گزارش داده ایم.

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اصفهان در خصوص وضعیت مراتع استان با توجه به افزایش دمای هوا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون چرای دام در مراتع استان انجام شده و همچنین به دلیل خشکسالی، علوفه چندانی وجود ندارد، تقریبا میزان حوادث آتش سوزی در مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی به مردم توصیه کرد: در صورت حضور در جنگل ها و مراتع استان اصفهان احتیاط لازم را داشته باشند و بعد از روشن کردن آتش، در زمان ترک محل، از خاموش شدن آن به طور کامل اطمینان حاصل کنند، همچنین در صورت مشاهده هرگونه آتش، موارد را از طریق شماره ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ اطلاع رسانی کنند.

طاهری اضافه کرد: بطری های آب و شیشه های شکسته شده را در مراتع رها نکنند، چراکه در جریان گرمای هوا احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد.

وی تاکید کرد: قانون گذار نسبت به مواردی که به صورت عمد منجر به آتش سوزی در مراتع و جنگل ها می شوند، مجازات سخت  و سنگینی تعیین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آتش سوزي آتش سوزی مراتع آتش سوزی در جنگل ها اطفا حریق مراتع استان اصفهان منابع طبیعی استان مراتع و جنگل مراتع و جنگل ها جنگل های استان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بامداد دو روز پیش، بخش زیادی از روستا را درگیر و خسارت زیادی به مردم وارد کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به خساراتی که این آتش سوزی به ساکنان منطقه وارد کرده است، افزود: ما منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت شروع آتش‌سوزی هستیم.

وی با بیان اینکه سازه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم کاملاً خشک و آماده اشتعال بودند، ادامه داد: به دنبال اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیستیم و حتماً باید کار کارشناسی انجام شود.

فکور بر لزوم کمک‌رسانی به مردم برای اصلاح و بازسازی واحدهای حادثه دیده تاکید کرد و ادامه داد: بیان کرد: باید آمارهای درست و مناسب داشته باشیم و تعداد دقیق واحدهای تجاری و مسکونی و ابعاد این واحدها را مشخص کنیم، سپس آواربرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز باید برای سازه‌های آینده تصمیم بگیریم تا چنین حوادثی تکرار نشود، ادامه داد: می‌توان به جای سازه چوبی، از نمای چوب استفاده کرد تا مردم و کشور متحمل خسارت نشوند.

فکور با تاکید بر اینکه ایجاد روشنایی معابر در مناطق خسارت دیده برای تردد ماشین‌آلات و امنیت در شب ضرورت دارد، گفت: در بازنگری طرح هادی این روستا می‌توان از سازه بتنی با نمای چوب و یا محلول کند سوز روی سازه‌های چوبی استفاده کرد.

کد خبر 6095955

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت