Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@22:45:33 GMT

داروی کاهش کلسترول خطر کووید-۱۹ را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۷۴۵۸

داروی کاهش کلسترول خطر کووید-۱۹ را کاهش می دهد

مطالعات نشان می دهد داروی مجاز کاهش دهنده کلسترول موسوم به فنوفیبرات و شکل فعال آن fenofibric acid می تواند ابتلا به کووید-۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش ایمنا، محققان دانشگاه بیرمینگام انگلستان و مؤسسه علمی سان رافائل ایتالیا به منظور شناسایی داروهای مورد استفاده مجدد برای درمان عفونت کووید -۱۹ یک صفحه نمایش برای اندازه گیری کم شدن آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ (ACE۲)، گیرنده اصلی ویروس ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صفحه نمایش جدید اسید فنوفیبریک را شناسایی کرد. اسید فنوفیبریک همچنین دامنه اتصال گیرنده (RBD) پروتئین سنبله ویروسی را بی ثبات کرده و اتصال RBD به ACE۲ را در سنجش ایمونوسوربنت مرتبط با آنزیم (ELISA) و سنجش اتصال کامل سلول مهار می‌کند.

فنوفیبرات و اسید فنوفیبریک در دو آزمایشگاه مستقل اندازه گیری عفونت سلول‌های کشت شده با استفاده از دو سویه مختلف کروناویروس مورد آزمایش قرار گرفت. در هر دو حالت در غلظت‌های دارویی که از نظر بالینی قابل دستیابی است، فنوفیبرات و اسید فنوفیبریک عفونت ویروسی را تا ۷۰ درصد کاهش داد.

نتایج این مطالعه، فنوفیبرات را به عنوان یک فاکتور درمانی بالقوه شناسایی می‌کند که برای درمان عفونت کووید ۱۹ نیاز به ارزیابی بالینی فوری دارد. فنوفیبرات، دارویی مجاز است که برای درمان میزان غیرطبیعی چربی خون استفاده می‌شود و همراه با رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول و چربی‌های بد (مانند LDL، تری گلیسیرید) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون استفاده می‌شود. این ماده با افزایش ماده طبیعی (آنزیم) که چربی‌ها را در خون تجزیه می‌کند، عمل می‌کند.

تیم تحقیق نشان داد که فنوفیبرات و شکل فعال آن (اسید فنوفیبریک) می‌تواند عفونت کروناویروس را در سلول‌های انسانی در آزمایشگاه به میزان قابل توجهی کاهش دهد. نکته مهم، کاهش عفونت با استفاده از غلظت دارو است که با استفاده از دوز بالینی استاندارد فنوفیبرات ایمن و قابل دستیابی است.

داده‌های منتشر نشده اضافی همچنین نشان می‌دهد که فنوفیبرات در برابر انواع جدیدتر کروناویروس از جمله انواع آلفا و بتا هم مؤثر است و تحقیقات در مورد اثربخشی آن در نوع دلتا ادامه دارد.

منبع: مهر

کد خبر 513289

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی ابتلا به کرونا کرونا کاهش کلسترول خون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳

شناخته‌شده‌ترین منابع اسید‌های چرب امگا۳، روغن ماهی و ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن هستند. این مسئله، شاید برای وگان‌ها، گیاه‌خواران یا حتی کسانی که ماهی دوست ندارند، تأمین امگا۳ را به چالش تبدیل کند.

به گزارش خبرآنلاین، در این مطلب چند مورد از بهترین منابع گیاهی اسید‌های چرب امگا۳ به شما معرفی شده است.

گردو

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، گردو به دلیل دارا بودن امگا ۳، به بهبود سلامت مغز کمک می‌کند؛ به عبارتی خوردن گردو با ارتقای عملکرد شناختی و حافظه مرتبط است. مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شد، نشان داد که گردو باعث بهبود قابل‌توجهی در حافظه، یادگیری، رشد حرکتی و بهبود اضطراب در موش‌های مبتلا به آلزایمر می‌شود. هر ۲۸ گرم گردو حاوی ۲۵۷۰ میلی‌گرم اسید چرب امگا ۳ است. مصرف یک وعده گردو، پاسخگوی نیاز روزانه بدن به اسید‌های چرب امگا ۳ است.

کلم بروکسل

به طور کلی سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکسل سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی هستند؛ این ماده غذایی نه‌تن‌ها ویتامین K، ویتامین C و فیبر را در خود دارد، بلکه منبع عالی اسید‌های چرب امگا ۳ نیز به شمار می‌آید.

*کلم بروکسل پخته‌شده سه برابر امگا ۳ بیشتری را در خود دارد.

دانه کتان

دانه یا بذر کتان یک منبع تغذیه‌ای مفید است و از مقادیر مناسبی فیبر، پروتئین، منیزیم و منگنز برخوردار است و همچنین منبع عالی امگا ۳ نیز به شمار می‌آید. مطالعات نشان داده‌اند که دانه کتان برای سلامت قلب مفید است و این فایده به لطف اسید چرب امگا ۳ موجود در آن است.

بذر کتان را به راحتی می‌توان در رژیم غذایی وگان گنجاند.

اسید‌های چرب امگا ۳ بخش مهمی از رژیم غذایی به شمار می‌آیند و برای سلامت بدن ضروری هستند.

اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذا‌های غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذا‌های دریایی برآورده کنید.

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • فواید و مضرات روغن حیوانی