Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار ناگاساکی امروز (دوشنبه) در هفتاد و ششمین سالگرد بمباران اتمی این شهر توسط آمریکا از جامعه بین‌الملل خواست تا یک توافق جدید برای ممنوعیت تسلیحات اتمی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناگاساکی سه روز پس از بمباران اتمی هیروشیما با بمب اتمی هدف قرار گرفت و در آن، ۷۴ هزار تن کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله دو گانه در عصر اتم رخ داد و ژاپن تنها کشوری شد که هدف حملات با سلاح اتمی قرار گرفت.

نجات یافتگان و یکسری از حضار خارجی در مراسم امروز در ساعت ۱۱:۰۲ به وقت محلی برای بزرگداشت قربانیان و حمله صورت گرفته یک دقیقه سکوت کردند.

این دومین سال است که به دلیل شیوع و گسترش ویروس کرونا تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بسیار کم است.

این مراسم نخستین از زمان اجرایی شدن توافق بین‌المللی ممنوعیت تسلیحات اتمی در سال گذشته میلادی است.

"تومیهیسا تائو"، شهردار ناگاساکی در جریان این مراسم گفت: رهبران جهان باید به محدودیت‌های تسلیحات اتمی و ایجاد اعتماد از طریق گفتگو متعهد باشند و جامعه مدنی هم باید آنها را در این مسیر همراهی کند.

توافق اتمی جدید از سوی کشورهایی که سلاح و زرادخانه اتمی دارند، امضا نشده اما فعالان بر این باورند که این توافق یک راهکار تدریجی بازدارنده است.

ژاپن هم که این توافق را امضا نکرده می‌گوید، این توافق بدون تایید از سوی کشورهای دارای سلاح هسته‌ای هیچ ارزشی ندارد.

این کشور همچنین در موقعیتی حساس قرار دارد چون زیر چتر هسته‌ای آمریکا قرار دارد و نیروهای آمریکایی مسئول دفاع آن هستند.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن در این مراسم گفت: ژاپن به عنوان تنها کشوری که در خلال جنگ دوم جهانی هدف بمباران اتمی قرار گرفت، این مأموریت تغییر ناپذیر را دارد که گام به گام همراه با تلاش‌های جامعه بین‌المللی در جهت تحقق جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای پیش برود.

روز جمعه، ژاپن هفتاد و ششمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما را که به کشته شدن ۱۴۰ هزار تن منجر شد، برگزار کرد.

باراک اوباما، نخستین رئیس جمهوری آمریکا بود که در ۲۰۱۶ از هیروشیما بازدید کرد اما واشنگتن هرگز بابت این بمباران‌های اتمی از ژاپن عذرخواهی نکرده است.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز در ژوئیه و پیش از آغاز بازی‌های توکیو به هیروشیما رفته بود تا آغاز آتش‌بس المپیک را جشن بگیرد؛ این سنتی است که خواستار توقف درگیری‌های جهانی برای سفر ایمن ورزشکاران است.

اما مقام‌های این شهر پس از امتناع این کمیته به درخواستشان برای برقراری یک دقیقه سکوت در بازی‌ها برای سالگرد بمباران اتمی هیروشیما که روز جمعه برگزار شد، نارضایتی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ناگاساکی بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی بمب اتمی کشور ژاپن سالگرد بمباران اتمی تسلیحات اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم) طرز پخت واویشکای دنبالچه مرغ و نان (فیلم) طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • رونمایی از پیراهن ویژه تورینو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد فاجعه سوپرگا / عکس
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)