Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان در یک مطالعه جدید ساختار آنزیم حیاتی موجود در سندرم حاد تنفسی کروناویروس ۲ (SARS-CoV-۲)، عامل کروناویروس ۲۰۱۹ (کووید-۱۹) را شناسایی کرده اند که مهار آن می تواند راهگشای تولید داروهای موثر در درمان کرونا باشد.

به گزارش برنا؛ این آنزیم که به عنوان ExoN شناخته می شود، یک آنزیم تصحیح کننده است که نوکلئوزیدهای اشتباه را از اسید ریبونوکلئیک (RNA) که ماده ژنتیکی SARS-CoV-۲ است ، حذف می کند و موجب اطمینان از تکرار ژنوم ویروسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی نوکلئوزیدها برای مهار آنزیم RdRp یک مکانیسم مهم برای داروهای ضد ویروسی مانند رمدسیویر است. با این حال ، وجود ExoN این داروها را بی فایده می کند.

بنابراین، درک ساختار ExoN می تواند به شناسایی یا کمک به توسعه مولکول های بازدارنده کمک کند تا در نهایت فرآیندهای ابداع دارو برای درمان کرونا تسریع شود.

تا امروز هیچ داروی ضد ویروسی موثری در برابر SARS-CoV-۲ وجود ندارد. با این حال، مجموعه تکرار/رونویسی (RTC) به همراه هسته RdRp و سایر پروتئین های غیر ساختاری (nsps)، یک هدف امیدوار کننده در زمینه ساخت این داروها به شمار می روند.

آنالوگ های نوکلئوتیدی مانند رمدسیویر، نوکلئوتید اشتباه را در ژنوم SARS-CoV-۲ وارد می کنند تا تکرار را متوقف کنند. با این حال، این رویداد را می توان با فعالیت تصحیح ExoN نجات داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دارو درمان سندرم حاد تنفسی آنزیم حیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

دیگر خبرها

  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد