Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: تا کنون حدود ۱۵ درصد از جمعیت البرز در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: در حال حاضر روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دز واکسن در البرز تزریق می‌شود و اگر سرعت تزریق به همین شکل ادامه داشته باشد، تا آخر پاییز بخش عمده‌ای از جمعیت استان واکسینه می‌شوند.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در البرز اظهار کرد: تا کنون بیش از ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا به گروه‌های اولویت دار اعلامی تزریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۱۵ درصد از جمعیت البرز در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: در حال حاضر روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دز واکسن در البرز تزریق می‌شود و اگر سرعت تزریق به همین شکل ادامه داشته باشد، تا آخر پاییز بخش عمده‌ای از جمعیت استان واکسینه می‌شوند.

این مسئول توضیح داد: واکسینه شدن به این معنا نیست که مردم می‌توانند ماسک‌ها را کنار بگذارند بلکه برای کنترل این ویروس لازم است همچنان پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی مردم رعایت شود.

بابایی با بیان اینکه خوشبختانه علی رغم اینکه در اوج پیک پنجم کرونا قرار داریم، شرایط تحت کنترل است، توضیح داد: در پیک‌های قبلی با حدود ۳۰۰ بیمار کمتر تعداد فوتی‌ها به ۳۵ نفر در روز هم رسید ولی در پیک پنجم علی رغم اینکه از لحاظ تعداد بستری‌ها نسبت به پیک‌های قبلی با افزایش بیمار مواجه هستیم ولی تعداد فوتی‌ها کمتر است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان اضافه کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده در صورتی که برای کنترل درست این بیماری باید میزان رعایت پروتکل‌ها حداقل ۸۰ درصدی باشد.

سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به تعداد مراکز تزریق واکسن در استان افزود: قرار بود ابتدا ۱۷ مرکز برای تزریق واکسن داشته باشیم ولی با توجه به جمعیت استان و جهت جلوگیری از تجمعات به ۲۵ مرکز افزایش یافته است و اگر شرایط مساعد باشد به دنبال اضافه کردن یک مرکز تزریق خودرویی دیگر هم هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال باید ۲۰ نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود، گفت: از سال ۷۸ تا به حال به تعداد نمایندگان اضافه نشده است. در حال حاضر جمعیت کشور به ۸۶ میلیون نفر رسیده، اما هنوز این حق قانونی یعنی افزایش تعداد نمایندگان رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه این قبیل طرح‌ها به هر دلیلی در دوره‌های قبل رد می‌شد، ادامه داد: متاسفانه یک بی‌عدالتی با افزایش جمعیت در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده که باید حتماً با افزایش تعداد نمایندگان برطرف شود.

صباغیان تاکید کرد: در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که سه نماینده دارند این در حالیست که در یک حوزه انتخابیه با یک شهرستان ۴۵ هزار نفر جمعیت و یک نماینده دارد. کجای آن عدالت است؟

وی این مساله را سبب حاکم شدن بی عدالتی محض در توزیع نمایندگان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: همه می‌دانیم نمایندگان نقش بالایی در پیگیری رشد و توسعه و توزیع عدالت دارند. در حال حاضر ما یک حوزه انتخابیه با ۶ شهرستان و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و یک نماینده داریم که عدالت نیست. 

این نماینده مردم بسیاری از بی‌عدالتی‌ها را ناشی از عدم توزیع عادلانه نمایندگان خواند و تصریح کرد: در مبحث توزیع نمایندگان سه شاخص جمعیت، محرومیت و وسعت مدنظر قرار دارد. هر فردی هم در رابطه با این مسئله اعتراض داشته با این شاخص‌ها مستدل و دقیق به آنها پاسخ داده شده است.

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است