Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با رییس و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی گفت: معمولا نیاز‌ها و پتانسیل جامعه با انجام طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشخص می‌شود، بنابرین باید امر پژوهش در استان نهادینه شود و با افزایش ظرفیت طرح‌های پژوهشی و ایجاد رشته‌های کاربردی می‌توان نارسایی‌های موجود را پوشش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور می‌تواند بین باز کار در استان و نیرو‌های فارغ التحصیل هماهنگی ایجاد کند، افزود: فارغ التحصیل در برخی از رشته‌های درسی اشباع شده و با بازار کار هماهنگی و همخوانی ندارند با مطالعه بیشتر می‌توان در رابطه با بازار کار موجود نیرو آموزش داد.

استاندار اردبیل ادامه داد: باید بدانیم چه رشته‌هایی برای استان نیاز داریم تا جوانان بعد از فارع التحصیل شدن به عنوان لیسانس بیکار شناخته نشوند بلکه بلافاصله متناسب با رشته تحصیلی جذب بازار کار شوند.

بهنام جو گفت: باید دانشگاه‌ها هسته‌های کاربردی و سر فصل‌های جامع را راه اندازی کنند تا در آینده و سرنوشت دانشجو بعد از ۴ سال تحصیل تاثیر گذار باشد.

او با بیان اینکه کارخانه کامیون سازی ۴۰۰نفر مهندس آموزش دیده آماده می‌کند، افزود: کارخانه بزرگ در استان راه اندازی شده و نیروی تحصیل کرده نیاز خواهند داشت که کارخانه حدید مبتکران الگوی بسیار خوبی برای سایر واحد‌ها است و این آموزش‌های فنی با همکاری دانشگاه‌ها امکان پذیر است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در صورت راه اندازی منطقه آزاد باید رشته‌های بازار یابی تجاری و اقتصادی در استان افزایش یابد و نیرو‌های تحصیل کرده در این حیطه موفق عمل خواهند کرد تا به رونق و توسعه اقتصادی در منطقه کمک کنند.

بهنام جو با بیان اینکه باید در کنار تحصیل برای دانشجویان دروس مهارت‌های زندگی نیز ارایه شود گفت: با ارایه دروس عمومی مهار‌های زندگی قبل و بعد از ازدواج و همچنین مهارت‌های عمومی جوانان بهتر می‌توانند در زندگی شخصی خودکفا باشند و این مهارت‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاهها طرح پژوهشی احداث کارخانه مهارت آموزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است