Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:56:46 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۸۶۱۱

چند خبر کوتاه از کردستان

به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی پایگاه منظر فرهنگی هورامان با اساتید گروه معماری و انرژی دانشگاه کردستان برگزار شد.

مدیر پایگاه منظر فرهنگی هورامان در این خصوص اظهار داشت: استفاده از منابع پژوهشی پایگاه هورامان و دانشگاه کردستان در جهت تولید مقالات کاربردی و اثربخش توسط پژوهشگران و بسترسازی برای تعیین پایان نامه‌های دانشجویی با محوریت هورامان باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویا طالب‌نیا افزود: با تشکیل کمیته‌ای مشترک، ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی در حوزه معماری هورامان مورد ارزیابی اساتید دانشگاه کردستان قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای برگزاری سمینارهای منطقه‌ای، انتشار یک ویژه‌نامه پژوهشی و استفاده از ظرفیت حوزه بین الملل دانشگاه کردستان از دیگر اقداماتی است که با حضور اساتید دانشگاه کردستان در دفتر پایگاه منظر فرهنگی هورامان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

طرح دوستی با کتاب توسط جوانان هلال احمر اجرا شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: طرح دوستی با کتاب، طرحی است که توسط جوانان هلال احمر کردستان با همکاری کتابخانه عمومی شهر سنندج به مرحله اجرا در آمده است و به زودی در کل شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود.

پیام جلالی به اهمیت امر کتابخوانی اشاره کرد و گفت: با توجه به این که عموم مردم در این مدت، زمان بیشتری را در خانه‌های خود هستند و فرصت بیشتری برای مطالعه کتاب فراهم شده است، جوانان هلال احمر از این فرصت مناسب استفاده بهینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح دوره‌های کتاب خوانی، خلاصه سازی کتاب، نقد و بررسی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی توسط جوانان هلال احمر کردستان صورت می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر اداره کل کتابخانه‌های استان بتوان اعضای جوانان هلال احمر را بیشتر به سمت کتابخوانی سوق داد.

آغاز پروژه تکمیلی مرمت بنای تاریخی حمام حاجی صالح سقز

رییس ادارە میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز گفت: در راستای انجام برنامه مرمتی تکمیلی حمام حاجی صالح سقز، عملیات مرمتی در این بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته به مرمت بناهای تاریخی این شهرستان آغاز شده است.

صلاح نصراللهی افزود: بر اساس اولویت‌بندی‌های کاری حفاظتی مقرر شده است تا کارهای مرمتی از جمله، بازسازی و احیای اندودهای داخلی بنا، تکمیل کانال دفع رطوبت دیوار ضلع غربی، ایجاد کانال دفع رطوبت در بخشی از دیوار ضلع شمالی انجام شود.

وی ادامه داد: اصلاح نوگیرهای پشت بام، عایق بندی، شیب بندی و اندود سیمانی مجدد پشت بام حمام، اصلاح ناودانی‌های پشت بام، بازسازی دیوارهای آسیب دیده ضلع شمالی بنا از دیگر بخش‌های مرمتی در این فصل است.

رییس ادارە میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سقز یادآور شد: حمام حاجی صالح از جمله بناهای تاریخی شاخص سقز متعلق به دوره قاجار است که این اثر در خیابان فخر رازی این شهر واقع شده و به شماره ۲۸۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان سنندج میراث فرهنگی اورامانات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج میراث فرهنگی کردستان سنندج میراث فرهنگی اورامانات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هلال احمر کردستان جوانان هلال احمر دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیرافتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدندو با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.
عشقی افزود: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متاثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!