Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:13:06 GMT

طرز تهیه پروتئین بار‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۸۹۵۳

طرز تهیه پروتئین بار‌های خانگی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انرژی بار‌ها آن دسته مکمل‌های غذایی هستند که با مواد غذایی سرشار از پروتئین غنی شده‌اند. استفاده از انرژی بار‌ها به عنوان یک میان‌وعده یا حتی مکمل ورزشی به علت دارا بودن پروتئین‌های فراوان، بسیار مفید است. این محصولات در انواع شکلات و اسنک تولید شده و در بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکلات‌هایی که پر از دانه‌های خوراکی مانند بادام، غلات غنی شده و … با روکش شکلات هستند جزو پروتئین بار‌های پرطرفدار هستند که علاوه بر طعم خوبی که دارند به علت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. انرژی بار‌ها سرشار از مواد مغذی هستند. باید توجه داشت بخش ضروری از یک رژیم سالم و متعادل نیستند و باید در مصرف آن دقت کرد.

این شکلات‌های پروتئین بار می‌توانند کالری، کلسیم، روی، ویتامین‌ها، اسیدفولیک و فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین کند، علاوه بر این ماندگاری طولانی دارند.

انرژی بار میان‌وعده‌ای پر کالری

این نکته در خصوص پروتئین بار‌ها قابل توجه است که کالری بیش از حد انرژی‌بار‌ها ممکن است منجر به افزایش وزن شود و یا این که قند موجود در برخی از آن‌ها به ویژه انواع کم قند یا کم کربوهیدرات می‌تواند باعث ایجاد نفخ و اسهال در برخی افراد شود.

مصرف انرژی بار برای چه افرادی مناسب است؟

پروتئین بار‌های خوشمزه و مقوی در بین ورزشکاران طرفدارن زیادی دارد. مصرف این انرژی بار‌ها بعنوان میان‌وعده برای تمام سنین بسیار مفید است. مصرف این انرژی بار‌ها برای افرادی که به محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات حساسیت دارند و به هر دلیلی نمی‌توانند از این مواد غذایی استفاده کنند بهترین انتخاب برای تامین پروتئین مورد نیاز آن‌هاست.

انرژی بار‌های خانگی

تهیه انرژی بار خانگی یکی از راه‌های تهیه این خوراکی مغذی است. انرژی‌بار‌های خانگی با مواد ساده و طبیعی مثل جو، خرما، کره، گردو، عسل و روغن نارگیل تهیه می‌شوند تا کربوهیدرات سالم و انرژی بدن شما را در طول روز تامین کنند.

این پروتئین بار‌های خانگی از نمونه‌های بازاری ارزانتر هستند. همچنین میتوان مزه آن‌ها و محتویاتشان را باب میل خود، با چیز‌های دیگر تغییر داد.

مدت زمان آماده سازی پروتئین بار خانگی تنها ۳۰ دقیقه است و به راحتی در این چند دقیقه می‌توانید یک پروتئین بار مغذی و خوشمزه داشته باشید.

پایه این پروتئین بار‌ها خرماست. خرما به دلیل اینکه جزو شیرینی های فاقد قند مصنوعی است و مانند دیگر شیرینی جات مصنوعی نیست، آن را پایه‌ی مناسبی برای این انرژی‌بار‌ها می دانند.

در ادامه طرز تهیه چند انرژی بار خنگی بسیار ساده را برای شما جمع آوری شده است:

انرژی بار کره بادام زمینی و شکلات

مواد لازم: ۱۲ عدد خرما، ۲۰۰ گرم جو دوسر، ۱ لیوان کره بادام‌زمین، ۱ فنجان تکه‌های شکلات، ۱ لیوان عسل، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم شده و کمی نمک.

طرز تهیه: تمامی مواد را باهم در غذاساز مخلوط و آسیاب کنید. سپس روی کاغذ مومی یا روغنی قرار داده و به صورت یک تکه بزرگ فشرده کنید. در نهایت به اندازه بار‌های مورد نظر ببرید و در یخچال نگهداری کنید.

انرژی بار بادام

۱/۲ فنجان بادام درختی بو داده، ۱/۲ فنجان بادام هندی، ۱۶ عدد خرما، ۸ عدد انجیر و اندکی نمک و فلفل برای مزه‌دار شدن مخلوط کنید. در صورت نداشتن حساسیت از گرده گل یا زنجبیل هم  می‌توان استفاده کرد.

پروتئین بار خانگی شکلاتی

۱/۲ فنجان بادام هندی، ۲۴ عدد خرما، ۲ قاشق چای خوری پودر شکلات، ۲ قاشق چای خوری شکلات تلخ، نمک و فلفل برای طعم‌دهی. تمامی مواد لازم در هر دستور را میتوان طبق شیوه گفته شده در اولین دستور تهیه کرد.

انرژی بار خانگی (کربوبار)

۲ فنجان جو دوسر پرک شده، ۱/۴ فنجان خلال بادام هندی، ۸ عدد خرما، ۱/۴ فنجان کشمش، ۱/۴ فنجان کره بادام زمینی، نمک و فلفل برای طعم‌دهی.

طرز تهیه: شیره انگور و کره بادام زمینی را به آرامی در یک تابه حرارت دهید. خرما و کشمش را در غذاساز با یکدیگر مخلوط کرده، سپس تمامی مواد دیگر را به غذاساز اضافه کنید. همه مواد باید به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند، اما نباید کامل آسیاب شوند. سپس آن را با کاغذ روغنی هم بپوشانید و کمپرس کنید.

به ابعاد دلخواه ببرید در یخچال نگهداری کنید. ترکیبات این انرژی بار‌ها را می‌توان با قدری سلیقه تغییر داد، اما باید متوجه تاثیر مواد غذایی و ارزش غذاییشان مختلف است.

بیشتر بخوانید

چطور در منزل پودر پروتئین درست کنیم؟/ روش درست کردن پودر پروتئین برای ورزشکاران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتئین بار خرما انرژی بار ها پروتئین بار پروتئین بار ها بار های خانگی بار خانگی کره بادام عدد خرما طرز تهیه ۲ فنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: خوراک لوبیا یکی از بهترین جایگزین‌ها برای افرادی است که از رژیم غذایی سالم پیروی می‌کنند و در صدد کاهش مصرف گوشت به دلایل سلامتی هستند. از آنجا که حبوبات یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین، فیبر، آهن، منگنز، فولات، منیزیم و آنتی اکسیدان است افراد می‌توانند برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود از انواع حبوبات از جمله لوبیا استفاده کنند. از جمله غذاهای مرسومی که با این نوع حبوبات پخته می‌شود، می‌توان به خوراک لوبیا اشاره کرد.

برای خوراک لوبیا شما می‌توانید از هرنوع لوبیا از جمله لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید.

پختن لوبیا ضمن سادگی رعابت نکاتی چند را می‌طلبد:

در ابتدا پیش ازطبخ باید خوب لوبیا را پاک کنید و در یک کاسه چند بار با آب بشورید تا گل‌های آن شسته و سنگ‌هایش نیز گرفته شود.

اولین مرحله؛ از خیس خوردن شبانه تا افزودن ادویه: سپس لوبیا را به مقدار مورد نیاز در یک قابلمه متوسط با بزرگ ریخته و تا یک یا دوبند انگشت روی ان آب بریزید و یک شب تا صبح بگذارید خیس بخورد. پس از آن و پیش از آغاز طبخ لوبیا آب قابلمه را خالی کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود (در صورت امکان در زمانی که لوبیا در حال خیس خوردن است چند بار آب کاسه را عوض کنید تا نفخ آن تقریبا به طور کامل گرفته شود) و سپس روی لوبیاهای داخل دیگ دوباره آب تازه بریزید و بگذارید تا رسیدن به نقطه جوش روی اجاق با شعله بلند بپزد، توجه به این نکته داشته باشید که پیش از جوش آمدن آب، نمک نریزید چرا که باعث کند شدن روند طبخ می‌شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و بگذارید لوبیا با حرارت ملایم تا مغز پخت شدن، طبخ شود.

دومین مرحله؛ شیوه‌هایی برای لعاب انداختن: چند شیوه برای لعاب انداختن خوراک لوبیا وجود دارد. روش طبخ ساده به این معنا که اگر لوبیا با حرارت ملایم و در زمان طولانی پخته شود، خودش لعاب می اندازد. روش دوم اضافه کردن سیب زمینی است با توجه به حجم لوبیا یک یا دو سیب زمینی متوسط یا در صورت زیاد بودن حجم خوراک یک سیب زمینی بزرگ کافی است. این گیاه پر نشاسته می‌تواند لعاب خوبی به خوراک لوبیا بدهد، البته باید توجه داشت که برای لعاب انداختن بهتر و طبیعی تر زمانی که سیب زمینی به طور کامل پخت آن را له کنید تا جذب آب خوراک لوبیا شود و به این خوراک قوام مناسبی بدهد. روش سوم استفاده از آرد گندم است.

سومین مرحله، اضافه کردن آرد: اگر نمی‌خواهید به خوراک لوبیا سیب زمینی اضافه کنید به آن آرد بیافزائید. آرد را به همراه کمی کره تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود، سپس به خوراک اضافه کنید.

چهارمین مرحله؛ تفت پیاز و رب: در ادامه پس از اینکه لوبیا چیتی به طور کامل پخت، پیازها را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. و آن را در یک تابه بریزید و با روغن سرخ کنید، زمانی که پیازهای نگینی درون تابه رنگ طلایی به خود گرفتند، به میزان نیاز رب داخل تابه بریزید و آن را تفت دهید.

پنجمین مرحله؛ اضافه کردن پیاز و رب به قابلمه: ترکیب پیاز و رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید تا رنگ خوراک تغییر کند. در ادامه طعم خوراک را بچشید و به مقدار دلخواه نمک، آب لیمو ترش و ادویه به قابلمه اضافه کنید در آخر اجازه بدهید خوراک چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا به طور کامل جا بیفتد. در نهایت خوراک لوبیا را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و به همراه لیمو ترش تازه و نان سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی پروتئین حیوانی یا پروتئین گیاهی ؛ کدام یک بهتر است؟ کد خبر 848807 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی آشپزی - دستور پخت

دیگر خبرها

  • چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد