Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:34:42 GMT

۳۳ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۳۰۷

۳۳ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

عبدالرضا قاسم‌پور، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شیراز، آباده، استهبان، اقلید، سروستان، بوانات، رستم، خرم‌بید، سپیدان، فسا، مرودشت، جهرم، خفر، داراب، زرین دشت، کوه‌چنار، کازرون، کوار، خنج، لارستان، گراش، لامرد، زرقان، اوز، پاسارگاد، بیضا، سرچهان، نی‌ریز، ممسنی، فیروزآباد، قیر و کارزین، خرامه و بختگان شهرستان‌های قرمز استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سه شهرستان ارسنجان، مُهر و فراشبند نیز در وضعت نارنجی قرار دارند.

روند شیوع کرونا در فارس صعودی است
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، روند شیوع کرونا در این استان را صعودی دانست و گفت: در شرایط فعلی که در پیک پنجم کرونا قرار داریم تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی هفته گذشته تاکنون از ۵۰۰ نفر در روز به ۶۰۰ نفر رسیده و این آمار همچنان افزایشی است.
قاسم‌پور افزود: تعداد افرادی که هم‌اینک به شکل دائم و موقت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند نیز چهار هزار و ۴۸۰ نفر است که ۲ هزار و ۹۲۰ نفر بستری دائم و یک هزار و ۵۶۰ نفر نیز بستری موقت هستند.
او اظهار داشت: تعداد روزانه فوتی‌ها در استان به طور متوسط به ۳۰ نفر رسیده و درصد مثبت شدن تست‌ها نیز ۴۰ درصد است.
قاسم‌پور گفت: ضریب اشغال تخت‌ها هم در بخش‌های عادی به ۱۰۹ درصد و در بخش‌های ویژه به ۸۶ درصد رسیده و هم‌اینک ۳۸۳ نفر در بخش‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

تزریق بیش از یک میلیون و ۱۲ هزار دوز واکسن در فارس
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا، با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۲ هزار و ۵۳۵ دوز واکسن در استان تزریق شده گفت: از این تعداد ۷۷۸ هزار و ۳۴۴ واکسن مربوط به دوز اول و ۲۳۴ هزار و ۱۹۱ واکسن مربوط به دوز دوم است و روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.
قاسم‌پور گفت: انتظار و خواسته ما از مردم این است که دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از انجام سفر به شدت پرهیز کنند، از برگزاری دورهمی و میهمانی خانوادگی به شدت خودداری کنند و با عمل به توصیه‌ها و جدی گرفتن هشدارها، مراقب سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان باشند.

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های محرم
وی، ضمن تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برپایی مراسم‌های دهه محرم گفت: امسال با استفاده از تجربه سال گذشته، می‌کوشیم که تمام مراسم‌ها به شکل پرشور و هم دستورالعمل‌ها به شکل دقیق و کامل اجرایی شود.
او اظهار داشت: در برپایی این مراسم‌ها مساله سلامت شهروندان به عنوان یک اصل اساسی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در اولویت قرار دارد و تمام دستورالعمل‌ها باید در برگزاری و برپایی مراسم‌ها حفظ شود.
معاون استانداری فارس گفت: مراسم‌های دهه محرم در فضاهای باز با یک سوم ظرفیت و در فضاهای بسته با سقف ۶ متری با یک چهارم ظرفیت و حداکثر ظرف ۲ ساعت برگزار می‌شود.
قاسم‌پور گفت: برگزاری مراسم‌های خاص مانند تعزیه و شیرخوارگان و همچنین انجام هرگونه پذیرایی در این ایام ممنوع است و توزیع نذورات هم باید به شکل خام و بسته‌بندی شده انجام شود.
او بیان کرد: تمام عزاداران و متولیان برگزاری موظفند که از ابتدا تا انتهای مراسم‌ها حتما از ماسک استفاده کنند.
وی، حضور هیات‌های عزاداری در اماکن مقدسه مانند شاهچراغ را ممنوع دانست و گفت: تاکید شده که هیات‌های مذهبی بیشتر از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند و ادارات، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها نیز ضمن سیاهپوش کردن محیط‌های اداری خود، در صورت درخواست هیات‌ها، فضاهای باز خود را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا در اختیار آنها قرار دهند.

برچسب‌ها کرونا ماه محرم و کرونا محرم ۹۸ شیراز واکسن کرونا فارس محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماه محرم و کرونا محرم ۹۸ کرونا ماه محرم و کرونا محرم ۹۸ شیراز واکسن کرونا فارس محدودیت های کرونا دستورالعمل ها قاسم پور مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان

به گزارش «تابناک»، سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین