Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:10:40 GMT

۲۲ درصد از جمعیت خمین در برابر کرونا واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۴۷۸

۲۲ درصد از جمعیت خمین در برابر کرونا واکسینه شدند

دکتر " مجتبی دیده دار" روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران خمین به مناسبت روز خبرنگار افزود: ۲۴ هزار و ۱۹۶ دُز واکسن در نوبت نخست و ۶ هزار و ۵۴۳ دُز واکسن در نوبت دوم در این شهرستان تزریق شد.
وی بیان کرد: ۷۶ درصد از شهروندان ۸۰ سال به بالا، ۸۳ درصد از جمعیت ۷۰ تا ۸۰ سال، ۷۳ درصد از افراد ۶۰ تا ۷۰  سال و ۶۰ درصد از واجدین شرایط ۵۳ تا ۶۰ سال در خمین واکسن کرونا را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به فعالیت یک مرکز تزریق واکسن کرونا در این شهرستان، گفت: این مرکز روزانه ظرفیت ارایه خدمات به ۶۰۰ واجد شرایط دریافت واکسن را دارد و امکان پوشش تا یک‌هزار نفر را نیز داراست.
دیده دار اظهار داشت: تاکنون هشت هزار و ۹۶۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در خمین انجام و سه هزار و ۵۹۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شدند.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ در شهرستان بهبود یافتند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۶۶ بیمار کووید ۱۹ در خمین جان خود را از دست دادند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به شرایط قرمز در این شهرستان گفت: ۲۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خمین طی ۹‌روز گذشته شناسایی شدند و سه بیمار در این مدت جان خود را از دست دادند.
دیده دار بیان کرد: ۲۰ هزار و ۷۹۲ آزمایش سریع نیز در ادامه طرح شهید سلیمانی در خمین انجام شد و پنج هزار و ۲۸۱ بیمار شناسایی شدند.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان با توجه به شاخص جمعیت، نسبت به میانگین شمار جان باختگان کووید ۱۹ در کشور، رتبه پایینی دارد.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: ۷۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان این شهرستان بستری هستند و پنج بیمار نیز در بخش ویژه بستری هستند.
دیده دار گفت: روزانه به ۳۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان خمین خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌شود.
وی تاکید کرد: تنها بیمارستان شهرستان با ۱۲۰ تخت کمبودی در پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ ندارد.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۵۶ درصد از بیماران کووید ۱۹ در این شهرستان زنان هستند و ۴۴ درصد از این بیماران را مردان تشکیل می‌دهند.
دیده دار میانگین سنی بیماران کووید ۱۹ در خمین را ۵۱ و ۴ دهم درصد بیان کرد و افزود: بیشترین گروه سنی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سنین ۶۰ تا ۶۱ سال و ۳۰ تا ۳۹ سال هستند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به اینکه میانگین سنی جان باختگان کووید ۱۹ در این شهرستان ۷۴ است، گفت: بیشترین جان باختگان این بیماران در بین سنین ۷۰ تا ۷۹ سال و  ۸۰ تا ۸۹ سال  هستند.
دیده دار اظهار داشت: قبل و در حین پیک چهارم شیوع ویروس کرونا ۹۵ درصد از شهروندان از ماسک استفاده می‌کردند اما به دلیل عادی انگاری‌ها در پیک پنجم ۶۰ تا ۵۰ درصد از شهروندان ماسک می‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
وی با اشاره به خستگی مدافعان سلامت در پیک پنجم یادآور شد: ۲۱۵ نفر از کادر بهداشت و درمان خمین به ویروس کرونا مبتلا شدند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین با تسلیت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: حفظ پیام قیام عاشورا ضروری است و شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های سالار شهیدان مسئولیت خود در برابر حفظ سلامتی خانواده و دیگر شهروندان ایفا کنند.

در پایان این نشست از خبرنگاران خمین تجلیل شد.
خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت یک مرکز بستری و درمانی دارد.

برچسب‌ها ماسک استان مرکزی خمین طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک استان مرکزی خمین ماسک استان مرکزی خمین طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشکده علوم پزشکی خمین ویروس کرونا کووید ۱۹ دیده دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد