Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:00:58 GMT

راهنمای خرید بهترین مودم اینترنت همراه 4G و 5G

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۷۸۳

اگر قصد خرید مودم 4G یا 5G را دارید لازم است هنگام خرید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین مودم همراه با قیمت مناسب را برای اتصال به اینترنت انتخاب و خریداری کنید. در ادامه این راهنمای خرید همراه داتیس نتورک باشید.

اینترنت بخش جدایی ناپذیری از زندگی و فعالیت های روزمره ما شده است و برای بسیاری از فعالیت های عادی نیاز به اتصال به اینترنت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گسترش شبکه های اینترنت موبایل توسط اپراتور های همراه امکان اتصال به اینترنت در هر نقطه از کشورمان ایران وجود دارد از شمال تا جنوب تقریبا همه جا تحت پوشش است، بنابراین برای استفاده از اینترنت تنها کافی است یک مودم اینترنت همراه خریداری کنیم.

مودم یک دستگاه سخت افزاری است که امکان اتصال ما به اینترنت را فراهم می کند. برند های مختلفی اقدام به تولید مودم می کنند و با توجه به قدرت سخت افزاری و امکانات از نظر قیمتی متفاوت هستند. در واقع هرچه مودم جدیدتر و قدرتمندتر باشد قیمت آن بالاتر است.

مودم های 4G و 4.5G و 5G و … در مدل های مختلف تولید و عرضه شده اند از انواع رومیزی تا مودم های جیبی و همراه که کاربر با توجه به شرایط خودش باید از بین آن ها انتخاب کند.

مثلا اگر برای استفاده در منزل می خواهید مودم تهیه کنید و سرویس ADSL/VDSL در منطقه شما پوشش ندارد به راحتی می توانید یک مودم رومیزی و دسکتاپ 4G یا 5G یا TD-LTE تهیه کنید و پس از خریداری بسته به اینترنت متصل شوید، اگر قرار نیست مودم را جا به جا کنید پس مودم های ثابت برای شما بهتر است زیرا هم ارزان تر است هم آنت دهی بهتری دارد.

اما اگر می خواهید به هرکجا سفر کردید اینترنت داشته باشید می توانید مودم های جیبی و همراه را از داتیس نتورک تهیه کنید.

مهمترین مشخصات مودم اینترنت که باید درنظر بگیرید

هنگام خرید مودم 5G و 4G باید اطمینان حاصل کنید که قابلیت های زیر حتما در آن لحاظ شده باشد وگرنه کاربردی برای شما نخواهد داشت.

پشتیبانی از فناوری های ارتباطی به روز مثل 4G و 5G (لازم نیست همه این فناوری ها پشتیبانی شود، تنها آن موردی که شما نیاز دارید کفایت می کند) ظرفیت باتری: با توجه به اینکه نیاز دارید این مودم ها را بتوانید با خود حمل کنید باید دقت کنید مودم مورد نظر از ظرفیت باتری خوبی برخوردار باشد. برند سازنده شناخته شده و تایید شده باشد مثلا (تی پی لینک، دی لینک، هواوی و ...) پشتیبانی از پروتکل های امنیتی مثل WPA2 و WPA3 پشتیبانی از فناوری ارتباطی وای فای و اتصال بی سیم کلاینت ها (در صورتی که بخواهید با گوشی و لپ تاپ از اینترنت استفاده کنید این مورد الزامی است) ابعاد: برای مودم های قابل حمل ابعاد فاکتور مهمی است و لازم است هنگام خرید به آن دقت شود زیرا اگر ابعاد آن بزرگ باشد جیبی محسوب نمی شود و حمل و نقل آن نیاز به کیف یا ... خواهد داشت.

هنگام خرید مودم 4G و 5G این فاکتورها را حتما با دقت بررسی کنید

تعداد کاربران

فاکتور دیگری که در راهنمای خرید مودم 4G و 5G و TD-LTE همراه باید بهش توجه کنید، تعداد کاربرانی است که به‌صورت هم‌ زمان می‌توانند به مودم متصل شوند.

بسته به نوع و مدل مودم این تعداد متفاوت است؛ حداقل تعداد کاربران متصل هم‌زمان در مودم‌ها معمولاً 10 نفر و حداکثر 32 نفر است.

در زمان خرید به این مورد توجه کنید.

ظرفیت باتری

تقریباً همه مودم‌ های همراه یا 5G و 4G باتری دارند. ظرفیت باتری مودم‌ های پرقدرت بین 2500 میلی‌آمپر الی 3000 میلی‌آمپر هست که بین 9 الی 12 ساعت شارژدهی میکنن. میزان ظرفیت باتری مودم‌ های ضعیف‌تر حدود 1800 میلی‌آمپر است.

باتری‌ها از طریق آداپتور برق شهری شارژ می شوند و بسته به ظرفیتی که دارند، برای مدت‌ زمان مشخصی که معمولاً بین 8 الی 10 ساعته، شارژ نگه می دارند.

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که در زمان خرید مودم باید به آن توجه کنید، زمان شارژدهی باتری مودم است.

بعضی از مودم‌ ها مزیت کار کردن بدون باتری هم دارند؛ به این معنی که اگر شارژ باتری به اتمام برسد، می‌ توانید با وصل کردن مستقیم مودم به برق، از آن استفاده کنید.

به افرادی که نیاز دارند دائماً به اینترنت دسترسی داشته باشند، پیشنهاد می شود چنین مودمی تهیه کنند.

وزن مودم جیبی

بهتر است مودمی که انتخاب می‌کنید، وزن زیادی نداشته باشد تا حمل‌ونقل آن ساده باشد.

البته تقریبا وزن همه‌ی مودم‌های جیبی حدود 100 تا 200 گرم می باشد.

تکنولوژی ارتباطی در شبکه ی اپراتورها

دسته ی اول مودم های 3G یا همان دستگاه هایی که فناوری قابل پشتیبانی آن ها فراتر از HSPA+ نمی رود ولی با این حال باز هم می توان از آن ها در جهت اتصال به اینترنتی مطلوب استفاده نمود.

دسته ی دوم مودم های 4G LTE هستند که در کنار پشتیبانی از EDGE و 3G از شبکه ی 4G و 5G و LTE نیز پشتیبانی می نمایند و بالاترین سرعت ممکن اینترنت همراه را می توان با آن ها دریافت نمود.

دسته ی سوم مودم های Cat6 یا LTE پیشرفته یک نسخه با سرعت بالا از LTE است .

Cat6 برگرفته از واژه ی Category ( به معنای دسته و طبقه ) است .در مورد Cat6 باید به سرعت دانلودی برابر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد که واقعا خارق العادست !

گاهی اوقات عناوین زیر نیز برای معرفی LTE Advanced به کار میروند :

+LTE 4G+ 4GX 4.5G 5G

شبکه‌ های قابل پشتیبانی

اولین موردی که در راهنمای خرید مودم همراه باید به آن توجه کنید، شبکه‌هایی است که آن مودم پشتیبانی می کند.

بعضی مودم‌ها تنها از سیم‌کارت یک اپراتور پشتیبانی می‌کنند و بعضی دیگر از دو یا چند اپراتور. این مسئله باعث می شود آنتن‌ دهی و پوشش شبکه‌ی اینترنتی مودم همراه شما افزایش پیدا کند.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کرده ایم مهمترین نکاتی باید هنگام خرید یک مودم همراه و جیبی برای فناوری های 4G و 5G را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید با دقت بیشتری بهترین مودم را با توجه به بودجه و شرایط خود انتخاب کنید.

شما باید با توجه به شرایط و بودجه خودتان اقدام به خرید مدل مناسب کنید.

حتما قبل از خرید مشخصات مودم همراه را با دقت مطالعه کنید.

در خرید سعی کنید از وب سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیک و سابقه طولانی داشته باشند ثبت سفارش کنید، فروشگاه داتیس نتورک (www.datisnetwork.com) با داشتن نماد اعتماد و 8 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات محصولات را با گارانتی اصالت و کیفیت ارائه می دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپرتاژ اگهی بهترین مودم اینترنت خرید مودم 5G و 4G راهنمای خرید خرید مودم 5G و 4G اتصال به اینترنت راهنمای خرید ظرفیت باتری هنگام خرید مودم همراه توجه کنید خرید مودم مودم ها ی مودم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی