Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، ذبیح الله اعظمی در مورد طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و سامان دهی پیام رسان‌های اجتماعی که پس از رأی گیری در مجلس، بررسی آن به کارگروه مشترکی واگذار شده است، گفت: بررسی این موضوع در صحن علنی جزء اولویت‌های کشور نبود. ما ادعا کرده‌ایم که پیگیر وضعیت معیشت مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزار و یک مسئله در کشور وجود دارد که می‌توانستیم به آن بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

احتمال توقف تصویب طرح صیانت از فضای مجازی

 متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی

انتقاد رضایی از طرح صیانت از حقوق کاربران اینترنت

واکنش زاکانی به طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: هنوز که هنوز است این طرح ناپخته است. شکی در ضرورت سامان دهی فضای مجازی وجود ندارد. مقام معظم رهبری نیز به مسئله تأکید داشته و دارند. همه کشورهای دنیا فضای مجازیشان را سامان دهی می‌کنند. به عنوان مثال توییتر بر اساس قوانین از پیش سامان دهی شده حساب کاربری دونالد ترامپ را بسته است.

وی با بیان اینکه «سامان دهی مسئله مهمی است» گفت: اینکه برای یک پلتفرم خارجی محدودیت‌هایی ایجاد کنیم که هزاران کسب و کار مجازی در این شرایط سخت اقتصادی آسیب ببینند، نسبتی با سامان دهی ندارند. وقتی به طراحان طرح موضوع محدودیت را می‌گوییم، پاسخ می‌دهند که این طرح هیچ محدودیتی ایجاد نخواهد کرد اما وقتی به انتهای ماجرا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که برنامه هایی در خصوص محدود کردن اینترنت دارند.

اعظمی در خصوص چگونگی ایجاد محدودیت برای پلتفرم‌های خارجی گفت: این موضوع که پلتفرم‌های خارجی موظفند که در یک دوره زمانی مشخص در ایران دفتر رسمی تأسیس کنند و در غیر این صورت مطابق قانون محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، حقیقت دارد. به همکاران موافق با این طرح گفتم که پلتفرم‌ها به خاطر مسائل تحریمی به ایران نمی‌آیند اما پاسخشان این بود که ما می‌خواهیم پلتفرم‌های خارجی را پاسخگو کنیم.

زیرساخت‌های ما برای پلتفرم فضای مجازی ایرانی خوب ضعیف است

نماینده مردم جیرفت در مجلس تأکید کرد: به نظرم، مسئله پلتفرم داخلی بی اهمیت نیست. به شخصه با خودکفایی در زمینه فضای مجازی موافقم اما نکته اینجاست که فضای مجازی ایرانی باید دقیقا مطابق تکنولوژی روز دنیا به کاربران سرویس ارائه کند و این مسئله ناممکن است چرا که از نظر زیرساختی بسیار عقب هستیم. از طرفی دیگر، با وجود تصویب طرح فعلی بسیاری از اساتید دانشگاه ها به مقالات دسترسی نخواهند داشت. آذری جهرمی به همین خاطر زیر بار این مسئله نرفت. مجلسی ها هم به او تذکر دادند اما نظرشان این بوده که طرح‌های ارائه شده مناسب و کامل نبوده است. به همین خاطر ایشان زیر بار ماجرا نرفتند.

طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی چگونه به تجارت بین الملل آسیب می‌زند؟

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: ما در بسیاری موارد نیازمند پلتفرم‌های بین المللی برای ارائه محصولات هستیم. در صورت تأسیس یک پلتفرم ایرانی چه طور باید خرما، پسته، برنج و گندم خود را برای دنیا تبلیغ کنیم و شاخص تجارت را در ایران بالا بیاوریم؟ یک ایرانی که در روستایی دور افتاده یک قالی تولید می‌کند برای فراهم کردن بازار فروش به اینستاگرام نیاز دارد، با وجود محدودیت این پلتفرم چه کار باید کند؟ طرح صیانت از حقوق کاربران باید با توجه به مطالبات افکارعمومی اصلاح شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1106263 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی پلتفرم ها سامان دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور بخشی از تیم بازیگران فصول قبلی به همراه بازیگرانی از مازندران، تا تابستان کلید خواهد خورد که سارا و نیکا فرقانی اصل بازیگران دوقلوی این سریال در فصل جدید حضور ندارند.

عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت از این جهت قابل توجه است که گویا انتشار تصاویری از سبک زندگی این دو خواهر دوقلوی ساکن سوئد به مذاق برخی مدیران صداوسیما خوش نیامده و تصمیم به حذف آن‌ها از فصل جدید پایتخت گرفته‌اند.

برخی ادعا‌ها در فضای مجازی از این حکایت دارد که شرط تولید فصل جدید پایتخت حذف سارا و نیکا فرقانی اصل بوده است. شایعه‌ای که تا این لحظه واکنشی از سوی عوامل این سریال و یا حتی مدیران صداوسیما نسبت به آن نشان داده نشده است.

این شایعه زمانی به واقعیت نزدیکتر شد که پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلو‌های همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود: «به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم، اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم، سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم