Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در نشست با مسئولین هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت اظهار داشت: این نشست منظور توسعه و تحکیم نظم و انضباط اجتماعی، نهادینه سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی، بهره گیری از پلیس‌های افتخاری و همیاران محرم و حضور مؤثر در دستجات و هیئت‌های مذهبی در دستور کار قرار گرفته و این مهم توسط فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولویت نیروی انتظامی ایجاد امنیت برای هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی است

وی در ادامه بحث مشارکت عمومی شهروندان را در ارتقا نظم و امنیت به عنوان یک راهبرد کلیدی در جامعه مطرح کرد و افزود: نظم و امنیت مطلوب و پایدار بدون مشارکت جدی و مسئولیت پذیری مردم حاصل نخواهد شد و باید بدانیم هیئت‌های مذهبی یک فرصت مهم در جهت افزایش ارتقا امنیت اجتماعی هستند.

فرمانده انتظامی لرستان با تشریح اهداف برنامه همیاران پلیس گفت: برقراری ارتباط و تعامل با هیئت‌های مذهبی و بهره گیری از توانمندی آنها در توسعه امنیت و ارتباط هدفمند با روحانیون و بزرگان و همکاری مشترک برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف مهم فرماندهی انتظامی استان در مراسم عزاداری امسال است.

سردار الهی بیان داشت: عشق به امام حسین (ع) باعث می‌شود که خود امام در این ایام مردم را یاری کند و این مراسم به بهترین نحو اجرا شود، کسی که عشق به امام حسین (ع) دارد عشق به ولایت و عشق به رهبری هم دارد و بدون حاشیه و با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری که فصل‌الخطاب بوده و با توجه به هشدار و پیام‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های سازمان تبلیغات مراسم‌ها را به بهترین نحو اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اولویت نیروی انتظامی ایجاد امنیت برای هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی است که در سه بخش قبل، حین و بعد از مراسم به مسئولیت‌های خود جامع عمل خواهد پوشید اظهار داشت: هیئت‌ها و مسئولان آنها می‌توانند نقش مهمی را با همدلی و همراهی خود با سازمان تبلیغات و ستاد ملی کرونا و نقش رابط بین عزاداران و نهادهای مربوطه را به بهترین شکل ایفا کنند.

نقش مهم هیئت‌های مذهبی در ارتقای سطح فرهنگی مردم

در ادامه حجت الاسلام حسینی مازندرانی رئیس عقیدتی نیروی انتظامی لرستان با اشاره به نقش مؤثر هیئت‌های مذهبی در بزرگداشت شعائر دینی، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در مسائل عمومی و فرهنگی تأثیرگذار بوده و جوانان مؤمن در این محافل می‌توانند با توسل به ائمه اطهار در تمامی مراحل زندگی به حد کمال برسند.

وی با بیان اینکه تلاش هیئت‌های مذهبی و مجالس حسینی بیش از همه چیز در پیروزی انقلاب و در جنگ تحمیلی به خصوص روزها و سال‌های اول مؤثر بود، افزود: به جرأت می‌توان گفت همین سینه‌زنی‌ها و دسته‌های عزاداری بودند که مهم‌ترین نقش در پیروزی و اثبات انقلاب داشتند.

حجت الاسلام مازندرانی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مأموریت هیئت‌های مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب‌ها مؤثر بوده و کسی که از پایه‌های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتم هیچ موقع به دنبال مسائل سو فرهنگی و ناهنجاری‌ها کشیده نمی‌شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت هیئت‌های مذهبی در ارتقا بینش فرهنگی، افزود: هیئت‌های مذهبی با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقا سطح فرهنگی مردم برعهده دارند که نیاز به توجه بیشتری در این زمینه به این مجموعه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

رئیس عقیدتی نیروی انتظامی لرستان، با بیان اینکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه دینی در جامعه اسلامی هیئت‌ها و محافل مذهبی هستند که محل آموزش تعالیم دینی و گرامیداشت شعائر الهی و دینی است، بیان داشت: تقویت باورهای دینی جوانان، محافظت و انتقال صحیح نهضت عاشورایی به نسل‌های بعدی محوری ترین رسالت هیئت‌های مذهبی است.

کد خبر 5277482

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری فرماندهی انتظامی لرستان محرم 1400 ویروس کرونا ماه محرم روز خبرنگار محرم 1400 شورای شهر آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه اردبیل مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان هیئت های مذهبی هیئت های مذهبی نیروی انتظامی مهم ترین هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح حجاب نیروی انتظامی با لباس جنگی (عکس)