Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر ستاد امر به معروف و نهای از منکر استان قزوین گفت:‌ به مناسبت فرارسیدن دهه نخست ماه محرم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۵ شهر استان قزوین تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت بحری در نشست خبری با خبرنگاران و مدیران خبرگزاری‌های استان قزوین که در سالن جلسات این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن دهه نخست ماه محرم ستاد امر به معروف و نهی از منکر در 5 شهر استان قزوین تشکیل می‌شود و در همین دهه نخست سرود پایانی ماه محرم با عنوان «افضل‌الأعمال» توسط هیأت‌های عزاداری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در همین رابطه رقابت کتابخوانی با عنوان «چراغ هدایت» توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرا شده و 20 برنامه تلویزیونی و رادیویی هم با موضوع امر به معروف و نهی از منکر پخش خواهد شد. ضمن اینکه سرود «درس کربلا» هم به صورت پاتوقی‌ در سطح شهر اجرا شد و محتواهای مختلف تصویری در قالب موشن‌گرافی و نماهنگ را برای جذب جوانان به این موضوع پخش خواهیم کرد.

احیای امر به معروف و نهی از منکر محدود به موضوع حجاب نشود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در بخش دیگری از سخنانش احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از نیازهای بزرگ امروز جامعه دانست و گفت: همان‌گونه که نماز یک فریضه واجب است، امر به معروف و نهی از منکر هم جزو فرایض واجب اسلامی محسوب می‌شوند و اقامه این فریضه هم مانند اقامه نماز باید مدنظر مردم و مسئولان قرار بگیرد.

بحری با اشاره به مصداق‌های گسترده امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع تصریح کرد: نباید احیای فریضه مذکور را فقط محدود و منحصر به موضوع عفاف و حجاب کنیم؛ بلکه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مدیریتی مورد توجه مردم به ویژه گروه‌های جوان و عدالتخواه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید جلوی بی‌تفاوتی مردم در حوزه اجرای فریضه امر به معروف را گرفته و با پیوند دادن این موضوع با حوزه مسئولیت اجتماعی بار دیگر انگیزه به اقامه این فریضه را در جامعه زنده کنیم.

فقدان وحدت گفتمانی در بین آمران به معروف

این مقام مسئول نبود وحدت گفتمانی را چالش بزرگ برای فعالیت خیرخواهانه آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: متأسفانه وجود چند نوع نظر و گفتمان در حوزه آسیب‌های اجتماعی سبب شده که آمران به معروف ما به چند شکل متناقض عمل کنند و همین نبود وحدت گفتمانی سبب شده که برخی افراد مدعی از مجرای غلطی به اجرای این فریضه بپردازند.

بحری یادآور شد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر که مهمترین سیره و سنت به جای مانده از امام حسین (ع) است، بنا داریم تا گروه‌های جهادی و مطالبه‌گر را در قالب گروه‌های تخصصی وارد حوزه امر به معروف و نهی از منکر کنیم و به همین جهت از نخبگان و اهالی رسانه هم توقع داریم که حداکثر یاری برای توسعه این گروه‌های جهادی را به ما برسانند.

امر به معروف و نهی از منکر محدود به موضوعات اجتماعی شده استامام‌جمعه قزوین: احیای امر به معروف و نهی از منکر به حضور جدی مردم نیاز دارددستگاه قضایی استان قزوین از سوت‌زن‌ها حمایت می‌کند / عده‌ای با پول افراد را به سکوت وادار کرده‌اند + فیلم

تولید محتواهای کوتاه برای تأثیرگذاری بر قشر خاکستری

مدیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین هم در ادامه این نشست خبری گفتمان‌سازی در حوزه امر به معروف را مهمترین اقدام این ستاد در دهه نخست محرم دانست و گفت: با توجه به کمبود محتواهای کوتاه و اثرگذار در حوزه امر به معروف بنا به تولید و پخش این قبیل محتواها در فضای مجازی داریم تا بتوانیم از این طریق قشر خاکستری جامعه را هم به موضوع امر به معروف علاقه‌مند کنیم

محمد گرامی قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار(ع) و صحبت‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری را محور تولید محتواهای کوتاه برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم با طرح جملات حداقلی و غیرمستقیم بتوانیم افکار جامعه را برای اندیشیدن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر تحریک جهت‌دهی کنیم و از این جملات در قالب تابلوهای کوچک در محلات مختلف استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توزیع استیکر، عکس‌نوشته، پادکست، شابلون‌نویسی و جلسه با روحانیون و مبلغان شاخص شهر قزوین از دیگر فعالیت‌های اجرایی ما در دهه امر به معروف و نهی از منکر است که از اول تا دهم ماه محرم در سطح استان قزوین اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امربه معروف و نهی از منکر استانداری قزوین امربه معروف و نهی از منکر استانداری قزوین احیای امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ماه محرم دهه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»

به تازگی فیلم سینمایی پرویزخان به اکران آنلاین درآمده است. این فیلم به برهه‌ای از زندگی پرویز دهداری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال می‌پردازد. دختر پرویز دهداری نظرات خود را پیرامون این فیلم بیان کرد و دلیل گلایه برخی ورزشکاران را گفت. 

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • فیلم| چرا ورزشکاران از فیلم «پرویزخان» گلایه داشتند؟/ نظر دختر سرمربی معروف در مورد «پرویزخان»
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!