Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها– مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت شدن نام ۳۰ گونه کوسه‌ماهی و سپرماهی که نسبت به گونه‌های دیگر آسیب پذیر و در معرض خطر انقراض بودند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، به نقل از محیط زیست، سید محمدهاشم داخته در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این گونه از کوسه‌ها مربوط به منطقه جزیره قشم و شمال تنگه هرمز بودند که در زمینه شناسایی آنها سازمان محیط زیست جهانی هم مشارکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برای صیانت از ماهیان در معرض انقراض از مشارکت سازمان محیط زیست جهانی استفاده می‌شود، افزود: در مقاطع مختلف، کارگاه‌های آموزشی از سوی اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم با هدف صیانت از اینگونه آبزیان برگزار می‌شود.

به گفته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، انتقال درک زمان و نحوه تولید مثل، صید بی‌رویه، گونه‌های در معرض انقراض، تهدیدها و راهکارهای حفاظتی کوسه‌ماهیان در معزض انقراض از مفاهیم ارایه شده در این کارگاه‌های آموزشی است.

وی با اعلام اینکه جمعیت کوسه‌ماهیان و سپرماهیان در جهان به شدت رو به کاهش است، ادامه داد: براساس آمار رسمی کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های در معرض انقراض گیاهی و جانوری t(CITES) بیش از نیمی از همه این گونه‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند.

داخته یادآور شد: اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم مسوولیت مهم در زمینه رعایت قوانین حفاظتی با هدف جلوگیری از صید بی‌رویه و شکار جانوران ارزشمند طبیعی به ویژه ممنوعیت صید، فروش و ارایه غذاهای محلی وسه‌ماهیان همچون پودونی، در این جزیره را اعمال می‌کند.

نابودی محیط زیست "ریجاب" در پی بهره‌برداری نادرست از ظرفیت‌های گردشگری/ دولت به ساماندهی منطقه ورود کندبرگزاری جشنواره‌ خبری نویسبان اسنپ برای حفظ محیط زیست به‌مناسبت روز خبرنگارایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر به‌صلاح اقتصاد و محیط زیست ایران است

انتهای پیام/7558/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان