Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سیر آمار ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان همچنان صعودی است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی رو به تکمیل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از افزایش آمار مبتلایان، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از ابتلا به این ویروس خطرناک در روزهای آینده خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسب سرکش کرونا در استان سمنان همچنان قربانیان خود را از میان افرادی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند؛ سوار بر مرکب خود می‌کند و آنگونه که مسئولان بهداشت و درمان این استان می‌گویند تخت‌های بیمارستانی به علت بستری بیماران مبتلا به کرونا رو به تکمیل است.

سطح توجه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته است و حالا بسیاری از افراد را در کوچه و بازار می‌بینیم که نه ماسکی زده است و نه فاصله فیزیکی را در روابط اجتماعی رعایت می‌کند و اینها همه وضعیتی نگران‌کننده را رقم زده است و با همین دست فرمان اگر پیش برویم معلوم نیست، چه خواهد شد.

بستری 396 مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان

جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر 396 نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه به علت ابتلا به کرونا بستری هستند، گفت:  در 24 ساعت گذشته 97 مورد جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان سمنان به دلیل بستری بیماران کرونایی رو به تکمیل است، گفت: روزانه 700 نمونه‌گیری پی. سی. آر به صورت سرپایی انجام می‌شود.

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون33 هزار و 518 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24ساعت گذشته (از شانزدهم الی هفدهم مرداد ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 71 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و 795 نفر رسیده است و 25هزار و 723 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانائی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه به 6615 نفر رسید.

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 195مبتلای جدید به ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی شناسایی شدند.

وی با ابراز نگرانی از روند صعودی ابتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در 24ساعته 34بیمار کرونایی در بیمارستان بستری شدند و شمار مراجعه کنندگان به مراکز غربالگری کرونا به 370نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به وضع بحرانی این شاهرود به لحاظ افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت: روزانه حدود  30 تا 40 نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه به علت ابتلا به کرونا بستری می‌شوند.‌

بستری بیماران کرونایی قزوین در کف بیمارستان / کل تخت‌های بیمارستان‌ها پر شدنخستین محموله واکسن کرونا به اردبیل رسیدکرونا طرح "بصیرت عاشورایی" امسال را در اصفهان مجازی کرد

این روزها مردم باید بیش از هر زمان دیگری با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای سویه دلتای کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در خانه بمانند و اگر به هر دلیلی به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند تا بدین صورت از ابتلا به کرونا مصون بمانند.

انتهای پیام/363/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تخت های بیمارستانی تخت های بیمارستان ابتلا به کرونا بیماری کرونا استان سمنان شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال