Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلیمن سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای شورای شهر و سرپرست جدید شهرداری تبریز با بیان اینکه شوراها به عنوان نهادهای سیاسی _ مدنی واسط بین دولت و شهروندان هستند، اظهار داشت: افکار عمومی درباره این پارلمان شهری مطالباتی دارند و آگاهی داشتن مسؤولان و مـدیران به جایگاه و نقش مهم شوراهای شهر یکی از آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبری با اشاره به بروز اختلاف نظرهای جدی میان شوراها و شهرداری ها با سایر نـهادها و سـازمانهای شهری ادامه داد: سلیقه ای عمل کردن شوراها و شفاف نـبودن آیـین نامه ها و قـوانین و مقررات مصوب شوراهای اسلامی شهر و غیرقابل اجرایی بودن بـسیاری از آنها از دیگر موضوعاتی است که افکار عمومی انتظار دارند اعضای جدید در جهت رفع آنها اقدام موثر و عملی انجام دهند.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی و عـملکرد نامطلوب مدیریت شهری به ویژه در کلان شهرها عملکرد شوراها را در تنگنا قرار داده است، گفت: وام‏دار بودن برخی از اعضای انتخابی شوراها بـه قـشر محدودی از شهروندان، عدم ارتباط مؤثر و مفید شـوراهای شـهر با دیگر نهادها، نبود تجربۀ کافی شورایی در نظام مـدیریتی کـشور، به ویژه در مدیریت شهری و عدم استفادۀ بـهینه از تجربۀ کلان شهرهای موفق جهان در نـظام های شورایی دیگر مسائلی است که افکار عمومی جامعه در خصوص آنها مطالباتی دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به عدم فـرهنگ سازی کـافی به منظور آشنایی شـهروندان، کارشناسان و مـسؤولان با وظایف و اختیارات شوراها گفت: فراهم نـبودن بـستر مناسب و زیرساخت های کافی برای فعالیت شوراها و ضعف و کمبود اطلاعات اعضا شوراها در فـرآیند تـصمیم گیری و تـصمیم سازی خلاقیت و نوآوری آنـها را بـه شدت کاهش داده است.

امام جمعه تبریز گفت : براساس قانون شوراها وظیفۀ بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های حوزۀ انتخاباتی خود و همچنین تهیه طرح های پیشنهادی اصلاحی، ارائۀ راه حل های کاربردی به منظور برنامه ریزی و ارائۀ آنها به مقامات مسؤل را به عـهده دارنـد این در حالی است که در هیچ یک از نهادهای برنامه ریزی و تصمیم گیری و منطقه ای از جمله شورای برنامه ریزی استان، شورای معماری و شهرسازی استان، شورای برنامه ریزی شهرستان و شورای اشتغال حضور ندارند.

آل هاشم تاکید کرد: مهمترین مطالبه افکار عمومی از مسئولان و منتخبان خود در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها حفظ سلامت مالی و جلوگیری از تخلفات و لابی‌گری هااست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزش و اهمیت روز افزون نقش مردم در اداره جوامع و رشد نظام های مردم سالار گفت: شوراها به عنوان حلقه واصله بین مردم و مدیران شهری تلقی و باعث می شود مشارکت همه جانبه شهروندان در امر مدیریت شهری را فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فعالیت رسمی دو دهه ای شوراها گفت: نمونه‌ای از مشکلات شوراها بعداز 20 سال جدی گرفته نشدن‌ برخی از آنها از سوی شهرداری‌ است همچنین در تعدادی از شهرها، شهرداری‌ها به‌دلیل نفوذی که بر مردم، محله و حتی چند عضو از درون شورا دارند،  تذکرات اعضا شورا را جدی نمی گیرند.

انتهای پیام/60024

منبع: فارس

کلیدواژه: افکار عمومی تبریز سلامت تخلفات امام جمعه تبریز شورای شهر تبریز شهرداری تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم مدیریت شهری افکار عمومی برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است