Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت: تلفیق دو کمیسیون حقوقی و نظارت سبب تقویت نظارت ها می شود البته موضوع نظارت صرفا به ایجاد یک معاونت منتهی نمی شود و باید شئون اصلی پارلمان، قانون گذاری و نظارت مدنظر قرار گیرد.

به گزارش برنا؛ طی دوره های گذشته اعضای شورای شهر نسبت به روند اقدامات شهرداری تذکر می دادند و شهرداری هم بدون هیچ اقدام و حتی پاسخی از خیر تذکرات می گذشت و نظارت شورا با خدشه رو به رو می شد که در این رابطه به نظر می رسد باید شهردار تهران تعهد جدی برای اجرای مصوبات و رفع ایرادات به شورای شهر ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

میثم مظفر، عضو شورای شهر تهران در خصوص نحوه نظارت بر شهردار گفت: شهردار منتخب شورای ششم رای خوبی اخذ کرد که در سابقه رای گیری های شهرداران طی سنوات گذشته بالا تلقی می شود و این امر نشاندهنده همگرایی بالا میان شورا و شهرداری است.

او افزود: یکی از وظایف اصلی پارلمان شهری حوزه نظارت است. ساختار شورای شهر کمی تضعیف شده چرا که در گذشته معاونت نظارت مستقر بود و ورود پیدا می کرد. 

عضو شورای شهر ششم تاکید کرد: باید از طریق کمیسیونی که می تواند با حقوقی قضایی ادغام شود تقویب نظارت ها صورت گیرد البته موضوع نظارت صرفا به ایجاد یک معاونت نیست و شئون اصلی پارلمان، قانون گذاری و نظارت باید مدنظر باشد.

مظفر ادامه داد: این شورا حساسیت زیادی در حوزه های مختلفی دارد و ضمن تسلط و تجربه انشالله بتواند با اصلاح ساختار، همگرایی بیشتر بین اعضا و مدیریت اجرایی صورت گیرد. 

او عنوان کرد: طبیعتا مکانیزم هایی پیش بینی شده که اگر قوانین و مصوبات شورا اجرایی نشود شورا می تواند معاون شهردار یا خود شهردار را احضار کند و نهایتا مکانیزم استیضاح در اختیار است. 

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: این شورا روحیه جوانی دارد و شورای جدیدی است. فکر می کنم در حوزه نظارت اقدامات خوبی انجام شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعضای شورای شهرداری شهردار تهران شورای شهر شورای شهر تهران قانون معاون استیضاح شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیسیون عضو شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری