Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز( سه شنبه) ۱۹ مرداد سال ۱۴۰۰ برابر اول ماه محرم ۱۴۴۳ هجری قمری است ،عزاداری مردم از شب گذشته در برخی مناطق شهرستان مهریز آغاز شد و تا پایان روز سیزده محرم ادامه دارد.  

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی دوشنبه شب در نشستی با مسوولان شهرستان با بیان اینکه بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به مقررات ستاد مقابله با پیشگیری از کرونا موجب شیوع بیشتر و انتقال ویروس کرونا به مردم می‌شود افزود: تمامی برنامه‌های ماه محرم باید طبق مقررات این ستاد با همکاری عزاداران در فضای باز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شیوه‌نامه‌ها و ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر برای اجرا به دستگاهای مسوول ابلاغ شد که کار نظارت باید با همراهی تمامی دست‌اندرکاران در مناطق شهری و روستایی به نحو مناسب پیگیری و اقدام شود.

فرماندار مهریز با بیان اینکه مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) موضوعی است که بخشی از فرهنگ زندگی مردم را تشکیل می دهد و به دلیل علاقه قلبی بسیاری از افراد برای فرارسیدن ماه محرم و صفر لحظه شماری می‌کنند، گفت: رعایت مقررات به دلیل وجود کرونا ضامن سلامتی مردم است .

زارع زاده مهریزی بیان کرد: عمل به تمامی شیوه‌نامه‌ها و مقرراتی که  از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال و ابلاغ شد، برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در شهرستان وظیفه عمومی محسوب می‌شود و نباید نسبت به آن بی‌توجهی صورت گیرد.

در این جلسه برخی از مسوولان هیات های مذهبی و مدیران و نیز حجت‌الاسلام صادق مومن مدیر تبلیغات اسلامی مهریز با ارایه گزارشی بر آمادگی این مجموعه و هیات‌های مذهبی و تشکل های دینی  بر رعایت مقررات هنگام عزداری تاکید کرد.

مهریز  ۱۷۰ هیات مذهبی دارد و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار  دارد .

   

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا ماه محرم مهریز ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد