Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با اشره به روند بیماری کرونا در کشوز و انتقاد از کاهش رعایت پروتکل ها، اظهار‌کرد: نمی توان تمامی مسئولیت ها را متوجه مردم دانست. اگر در واکسیناسیون دچار بد عهدی خارجیان، مسائل مالی و... نمی شدیم و زودتر آنرا انجام می دادیم قاعدتا دچار چنین وضعی نمی شدیم. اگر اعمال قانون و حمایت مالی از اقشار آسیب پذیر هم بیشتر صورت می گرفت دچار مشکل نمی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: دکتر ایرج حریرچی، درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۳۸ درصد سقوط کرده است و ۶۲ درصد دستورالعمل ها رعایت نمی شود. در ۴ استان رعایت پروتکل ها به زیر ۲۵ درصد رسیده است و در ۲۳ استان پوشش ماسک در اماکن عمومی کم تر از ۵۰ درصد است. متأسفانه باتوجه به اندازه‌گیری میزان تحرک مردم در جامعه نسبت به شرایط عادی در تابستان ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اکنون ۱۷ درصد میزان رفت وآمدها افزایش یافته است البته وزارت بهداشت تا آخرین لحظه مسوولیت تمام کارهایی که مکلف است را انجام خواهد داد.



وی ادامه داد: نمی توان تمامی مسئولیت ها را متوجه مردم دانست. اگر در واکسیناسیون دچار بد عهدی خارجیان، مسائل مالی و... نمی شدیم و زودتر آنرا انجام می دادیم قاعدتا دچار چنین وضعی نمی شدیم. اگر اعمال قانون و حمایت مالی از اقشار آسیب پذیر هم بیشتر صورت می گرفت دچار مشکل نمی شدیم. روز یکشنبه ۱۷ مرداد از ۱۵۳ هزار تخت موجود در کشور، ۵۱ هزار و ۵۰۰ مریض کرونا مثبت داشتیم. قبلا بیمارستان های اصلی کشور وضعیت اشغال تخت نزدیک به ۱۰۰ درصد داشتند و الان با اضافه شدن این بار یک سومی شدیدا از نظر امکانات و نیرو دچار مشکل هستیم.

حریرچی تأکید کرد: پیش بینی چندین مرجع بین المللی این است که تا یک ماه آینده تعداد موارد ابتلا بالا خواهد رفت و تا یک ماه و نیم آینده موارد مرگ صعودی خواهد بود. این در حالیست که در کشور عامل تشدید کننده تجمع نداشته باشیم چون این پیش بینی اعلام شده بر اساس شرایط عادی است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره اقدامات مهم برای مهار بیماری، اظهار‌کرد: شیوه نامه های ما مشکلی ندارد ولی در اجرای آن ها دچار مشکل جدی هستیم. ۶۲ درصد مردم حداقل هیچ چیز را رعایت نمی کنند، گویی که دچار لجبازی با خودشان یا عوامل دیگر شده اند. مهم ترین وظیفه دینی و ملی ما در این ایام این است که برای حفظ جان خودمان و دیگران پروتکل ها را رعایت کنیم تا جان ایرانیان و شیعیان عزیز در این ماه مقدس حفظ شود. از طرف حکومت نیز اقدامات عاجل خصوصا اعمال محدودیت ها و تعطیلی مشاغلی که در معرض خطر بیشتر هستند مهم است.
برچسب ها: مردم ، کرونا ، ناطقان ، تجمع ، صعودی ، درمان ، حریرچی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مردم کرونا ناطقان تجمع صعودی درمان حریرچی دچار مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان بردسکن گفت: تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

جمشید رحیمی در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت هفته سلامت به وضعیت ناباروری در مردان اشاره کرد و افزود: تشکیل زندگی مشترک شیرین است اما خانواده هنگامی تکمیل‌تر می‌شود که کودکشان را در آغوش گیرند.

وی با بیان اینکه تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند، دلایل ناباروری در مردان را متفاوت دانست و تصریح کرد: یکی از موارد مهم و قابل درمان کریپتوارکیدیسم یا نهان بیضگی است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن اذعان کرد: در دوران جنینی بیضه‌ها داخل شکم قرار دارند و به‌تدریج قبل از تولد به سمت پایین حرکت کرده و داخل کیسه بیضه جای می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد موارد بیضه‌ها داخل شکم می‌مانند و یا در مسیر مهاجرت‌ گیر کرده و به کیسه بیضه نمی‌رسد و بیضه نزول نکرده، گفت: علاوه بر اینکه قدرت باروری پیدا نمی‌کند و به بلوغ نمی‌رسد در سنین میانسالی سرطانی شده و می‌تواند باعث مرگ فرد شود.

رحیمی افزود: اگر یک بیضه نزول کرده باشد فرد مشکل فرزندآوری ندارد ولی خطر سرطان برای بیضه دیگر وجود دارد. با معاینه توسط خود فرد و والدین و یا پزشک و مشاهده خالی بودن یک یا هر دو کیسه بیضه به این بیماری مشکوک شده و با سونوگرافی به تشخیص قطعی می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کودک در بردسکن به جمع نهان بیضگان بردسکنی اضافه می‌شود، افزود: بهترین سن تشخیص قبل از ورود به دبستان است.

رئیس بیمارستان ولی‌عصر (عج) شهرستان بردسکن یکی از اهداف وزارت بهداشت را از معاینه دانش‌آموزان در مراکز بهداشتی درمانی توسط پزشک کشف همین بیماری دانست.

وی گفت: متأسفانه اکثر والدین حتی فرزند را به مرکز جامع سلامت نمی‌آورند و فرم مربوطه را به منشی پزشک داده و عجله دارند که سریع مهر زده شود و فرم را به مدرسه تحویل دهند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعدادی از دانش آموزان پسر را در گروه ۶ تا ۱۸ سال معاینه کردم و ۷ مورد کشف شد. این افراد درمان شدند ولی بعضی از آنها فقط از خطر سرطان جستند ولی تا آخر عمر فرزندی نخواهند داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود