Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ تا پایان امسال ۲۰۰ روستای استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، 82 درصد خانوارهای روستایی در کرمانشاه از نعمت گاز برخوردار هستند و قرار است با گازدار شدن 315 روستای دیگر ضریب گازرسانی روستاها به 94 درصد افزایش یابد. از طرف دیگر توزیع فراورده‌های نفتی در استان نیز همچنان در حال انجام است و روزانه بیش از 5 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سطح استان توسط 350 دستگاه نفتکش جابه‌جا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال 1400 تعداد 200 روستای استان کرمانشاه به شبکه گازرسانی متصل می‌شود اظهار داشت: به منظور دستیابی به این هدف و گازدار کردن 200 روستا برنامه‌ریزی شده تا 910 کیلومترشبکه‌گذاری روستایی اجرا شود که اکنون طی سه ماهه اول امسال بیش از 150 کیلومتر آن محقق شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا برنامه نصب 10 هزار عدد علمک در روستاها در دست اقدام است که تاکنون بیش از 2000 علمک نصب و مابقی جزو برنامه‌های اجرایی تا پایان امسال است.

گازرسانی به تعدادی از روستاهای طالقان تا پایان شهریور/هشدار در مورد ایمن سازی جاده هشتگرد طالقانبالاخره عملیات گازرسانی به روستای "شیت" کلنگ‌زنی شد /آیا این پروژه یک ساله افتتاح می‌شود؟زلزله هیچ خسارتی به تاسیسات گازرسانی خشت وارد نکرد

شهبازی گفت: گازرسانی به این تعداد از روستاها زمینه برخورداری 12 هزار اشتراک جدید در بخش روستایی را فراهم می‌آورد که تاکنون طی سه ماهه نخست امسال بیش از 1500 اشتراک جدید در این بخش جذب شده است.

وی افزود: 1697 روستا معادل 82 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و کار گازرسانی به 315 روستا به علاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی شهر ازگله با اعتباری بالغ بر 480 میلیارد تومان در درست اقدام است.

شهبازی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در سطح روستاها اولویت کاری مجموعه است عنوان کرد: در استان کرمانشاه 99 درصد جمعیت شهری با گازرسانی به 29 شهر و 82 درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به 1694 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی گفت: کار گازرسانی به 315 روستای دیگر به علاوه شهرهای نوسود، ریجاب و شبکه داخلی ازگله با مجموع اعتبار 480 میلیارد تومان در دست اقدام است که با اتمام این پروژه‌ها ضریب گازرسانی به روستاها به 94 درصد و درصد نفوذ کل استان به 98 درصد خواهد رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه نیز از مصرف و توزیع بیش از 265 میلیون لیتر فرآورده نفتی در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد و اظهار داشت: سه فرآورده نفتگاز، نفت سفید و نفتکوره با کاهش مصرف و بنزین با افزایش مصرف روبه‌رو بوده‌اند.

فریدون یاسمی گفت: بیشترین کاهش مصرف مربوط به نفت سفید با 86 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. در بازه زمانی یاد شده، بعد از نفت سفید، کمترین مصرف مربوط به نفت کوره با 60 درصد و سپس نفتگاز با 11 درصد کاهش بوده است.

وی گفت: فرآورده بنزین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است. 160 باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد 76 باب جایگاه سوخت سی ان جی است.

انتهای پیام/832/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حامل های انرژی حامل های انرژی استان کرمانشاه نعمت گاز تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه گردنه تته بین شهرستان پاوه در استان کرمانشاه و شهرستان سروآباد استان کردستان قرار دارد، گفت : این گردنه محور ارتباطی شهرستان پاوه و شهر‌های نودشه و نوسود در استان کرمانشاه به شهرستان سروآباد و مریوان در استان کردستان است.

وی با بیان اینکه همه ساله به دلیل بارش سنگین برف این گردنه چندین ماه از سال پوشیده از برف بوده و مسدود می‌شود، افزود: با توجه به سخت گذر بودن این محور، امکان انجام عملیات برف روبی در آن وجود ندارد و معمولا بازگشایی آن به اوایل بهار سال آینده موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه این گردنه امسال هم حدود پنج ماه مسدود بود، اظهار کرد: ارتفاع برف در این گردنه نزدیک به پنج متر بود که در برخی نقاط تا هشت متر هم می‌رسید.

وی از آغاز عملیات برف‌روبی این گردنه از ۱۴ فروردین امسال خبر داد که تا روز گذشته (پنجم اردیبهشت) بدون وقفه ادامه داشت و افزود: بالغ بر ۵۴۰ هزار مترمکعب برف در این محور برداشته شد.

کهریزی از طول ۲۱ کیلومتری گردنه تته یاد کرد که ۱۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی استان کرمانشاه و مابقی در استان کردستان قرار دارد و یادآور شد: اکنون با تلاش عوامل راهداری تمام مسیر ۲۱ کیلومتری این گردنه باز است و در بازگشایی قسمتی که در محدوده استان کردستان بود همکاری کردیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • بازگشایی گردنه تته بعد از پنج ماه
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه