Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:04:20 GMT

بیلُند گناباد، برترین روستای قرآنی کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۶۲۴۲

بیلُند گناباد، برترین روستای قرآنی کشور شد

حمیدرضا مهدوی‌مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز در آیین پایانی نخستین دوره معرفی روستاهای قرآنی کشور، که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد،  روستای بیلُند گناباد با کسب بیشترین امتیاز، در صدر هفت روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به روند دو مرحله ای انتخاب روستاهای قرآنی کشور، افزود: در مرحله نخست از میان هزار  و ۹۷ روستای داوطلب از استانهای مختلف، ۱۷ روستا انتخاب شدند که پس از پایش میدانی و راستی‌آزمایی، از میان آنها، هفت روستا به عنوان روستاهای برتر قرآنی کشور برگزیده و معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد با تبریک برگزیده شدن روستای بیلند، به عنوان یکی از هفت روستای قرآنی کشور، در آستانه ماه محرم و سالروز وفات علامه بهلول گنابادی،  از پیگیری های دهیار وقت بیلُند، تلاش شورای اسلامی و کوشش فعالان قرآنی این روستای قرآن‌مدار، که با همگرایی و فعالیت بی‌نظیر خود، زمینه این توفیق را فراهم آوردند، قدردانی کرد.

مهدوی مقدم تصریح کرد: این انتخاب یک عنوان صرف نیست بلکه یک مسوولیت است. مسوولیتی که وظایف سنگینی را نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی بر شانه مردم بیلند، مسوولان و فعالان قرآنی می گذارد و گذر زمان ثابت کرده است که مردم بیلند همواره در این امر موفق بوده اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با صدور پیامی، انتخاب روستای بیلُند گناباد به عنوان روستای برتر قرآنی کشور، را نشان دهنده عشق و علاقه مردم مومن وخداجوی این روستا به قرآن کریم و موجب مسرت و مباهات تمامی مردم خراسان رضوی، به‌ویژه جامعه قرآنی این استان دانست.

یوسف امینی با تبریک این انتخاب شایسته به مردم مومن بیلند و شهرستان گناباد، آرزو کرد که همه مسلمانان باید در مسیر شناخت معارف قرآن و عمل به دستورهای این کتاب آسمانی کوشا بود ه و در سرای باقی و جهان آخرت نیز از شفاعت آن بهره مند شوند.

وی افزوده است: قرآن کریم، کتاب هدایت و معجزه جاویدان پیامبر اسلام (ص) همچون هدیه ارزشمندی از جانب خداوند رحمان و رحیم، برای هدایت و راهنمایی بشر در کنار اهل بیت (ع)  به امانت و ودیعت نزد جهانیان باقی گذاشته شده و وظیفه هر مسلمانی است که علاوه بر شناخت و دریافت مفاهیم و آموزه های قرآنی و پیروی از سیره و رفتار اهل بیت (ع)،  که ضامن سعادت دنیوی و اخروی است، برای معرفی و ترویج معارف قرآنی در جامعه بکوشد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پیامی، برگزاری نخستین دوره انتخاب روستاهای قرآنی کشور را فعالیتی نو، جریان ساز و از طرح های موفق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام محمد کاظمی‌نسب گفت: در این طرح که با اهداف الگوسازی و جهت دهی به فعالیت های قرآن و عترت و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت برگزار شد، روستای بیلند گناباد خوش درخشید و به عنوان روستای قرآنی برتر کشور انتخاب شد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب، امام جمعه گناباد هم پیش از این با تمجید از وجهه و صبغه مذهبی بیلند، از این روستا به عنوان دارالمؤمنین و زادگاه علمای بسیاری از جمله علامه بهلول یاد کرده بود که قاریان و اساتید قرآنی آن در شهرستان نمونه هستند و برخی از آن‌ها در مدارس قرآنی تدریس می‌کنند.

روستای بیلند، با حدود ۶ هزار نفر جمعیت، یکی از بزرگترین روستاهای گناباد در پنج کیلومتری شمال مرکز شهرستان و در بخش مرکزی واقع است.

این روستا که در یک منطقه نسبتاً صاف و هموار واقع شده، دارای آب و هوایی گرم است و از سمت شمال به روستای قوژد، از شرق به روستای مند، از غرب به جاده آسیایی گناباد - مشهد و از سمت جنوب به روستای باغ آسیا و شهر گناباد محدود می شود.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها کلاس های قرآنی روستائیان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد قرآن کریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاس های قرآنی روستائیان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاس های قرآنی روستائیان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد قرآن کریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی روستای قرآن قرآن و عترت قرآنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، اولین نخبه قرآنی که کتابت قرآن به شیوه ای خلاقانه بر روی شمشیری به طول  سه متری را انجام داده است.
این اثرهنری از جنس چوب است و  آیات قرآن کریم با سوزن فولادی  روی آن حک شده است .
خط استفاده شده در این اثر خط نسخ است و طراحی این طرح هنری و کتابت قرآن یکسال به طول انجامید.
دومین نخبه قرآنی که در زمینه تفسیر المیزان و نوشتن آن به زبان لاتین است تجلیل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی