Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا اعلام کردند که حدود ۳۰۰ هزار غیرنظامی در شمال اتیوپی در نتیجه ادامه درگیری ها، از نظر تامین مواد غذایی در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارند.


سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود ۴۰۰ هزار نفر در این منطقه با شرایطی مشابه قحطی رو به رو هستند و این هشدار در شرایطی صادر شده است که در تازه‌ترین درگیری‌ها در شمال اتیوپی شمار زیادی غیرنظامی جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد تشدید درگیری‌ها در عفار و مناطق حومه آن، برای کودکان اتیوپیایی فاجعه بار است.

یونیسف به شدت درمورد کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰ کودک در حملات به خانواده‌های آواره‌ای که در یک تاسیسات بهداشتی و در یک مدرسه در عفار پناه گرفته بودند، ابراز نگرانی کرد. این حمله روز پنجشنبه رخ داد.

«هنریتا فوره» مدیر اجرایی یونیسف گفت زنجیره تامین مواد غذایی پایه‌ای در منطقه‌ای که پیش از این شاهد سطح جدی سوء تغذیه و ناامنی غذایی بوده، از بین رفته است.

او افزود: تشدید درگیری‌ها در عفار و مناطق اطراف تیگرای برای کودکان فاجعه بار است. این حوادث به دنبال ماه‌ها مناقشه مسلحانه در تیگرای است که حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمله دست کم ۱۶۰ هزار کودک را در شرایط مشابه قحطی قرار داده است. 

حدود چهار میلیون نفر در تیگرای و مناطق مجاور آن یعنی عفار و امهارا، در وضعیت اضطراری ناامنی غذایی هستند. درگیری‌های اخیر ۱۰۰ هزار نفر دیگر را آواره کرده و این تعداد را به دو میلیون نفری افزوده است که پیشتر از خانه هایشان فرار کرده بودند. یونیسف برآورد کرده است تعداد کودکانی که با سوء تغذیه مرگبار در تیگرای مواجهند، طی ۱۲ ماه آینده ۱۰ برابر شود.

خانم فوره گفت: فاجعه انسانی در سراسر شمال اتیوپی به علت مناقشه مسلحانه است و فقط طرف‌های این مناقشه می‌توانند آن را حل و فصل کنند. یونیسف از همه طرف‌ها خواسته است تا به این درگیری‌ها پایان دهند و آتش بس فوری انسانی را اجرا کنند. علاوه بر این، ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا همه اقداماتی را که در توانشان است، برای حفاظت از کودکان دربرابر صدمات انجام دهند. 

با وجود چالش‌های متعدد، برنامه جهانی غذا در ژوئن و ژوئیه، مواد غذایی را برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در شمال غربی و بخش‌هایی از جنوب تیگرای ارسال کرده است.

با این حال برنامه جهانی غذا به علت کمبود شدید مواد غذایی، پول نقد، سوخت و تجهیزات ارتباطاتی، فقط به نیمی از افراد نیازمند از جمله جوامع در آستانه قحطی دسترسی داشته است.شمال اتیوپی مدتی است که صحنه درگیری‌های شدید شده است.

«آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی نظامیان این کشور را برای مقابله با اعضای جبهه آزادی بخش تیگرای به این منطقه اعزام کرده است.دولت فدرال اتیوپی، نیرو‌های وفادار به حزب حاکم در تیگرای را به حمله به نیرو‌های ارتش این کشور متهم کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قحطی و گرسنگی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برنامه جهانی غذا شمال اتیوپی مواد غذایی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید