Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی می‌گوید: بیشترین خسارت کرونا در ایران به صنعت گردشگری وارد شد اما راهکار خروج از این وضع هم مشخص است؛ امیدواریم به موازات واکسیناسیون، برنامه‌های مربوط به متقاعدسازی اذهان گردشگران داخلی و خارجی برای سفر را شروع کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از آغاز همه‌گیری کرونا در ایران در اسفند سال 1398 تاکنون نزدیک به 18 ماه می‌گذرد و کشور اکنون درگیر موج پنجم شیوع این ویروس منحوس است؛ ویروسی که همه جهانیان برای پایان آن و آزاد شدن بخش زیادی از محدودیت‌های ایجاد شده در زندگی روزمره‌شان لحظه شماری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید  یکی از مهمترین عادات و تفریحات مهم بشری که تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفت،  مقوله سفر بوده است و به دنبال آن اقتصاد صنعت گردشگری نیز به شدت از زمان آغاز همه‌گیری کرونا آسیب دیده است.

این شرایط اما در ایران کاملا محسوس است چراکه پیش از شیوع کرونا نیز کشور ما شرایط و رتبه مناسبی علی‌رغم ظرفیت‌های بالقوه در حوزه گردشگری نداشت.

به نظر می‌رسد حالا و پس از گذشت زمانی نزدیک به دو سال و به استناد شواهد پزشکی به هیچ عنوان زمان پایان دقیق این همه‌‌گیری مشخص نبوده و قطعا نزدیک نیست. در این شرایط پیدا کردن راهی برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با کرونا معقولانه‌ترین روش و انتخاب به نظر می‌رسد.

بر همین اساس ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: گردشگری بیشترین خسارت را در عرصه جهانی از شیوع ویروس کرونا داشت. در ایران هم بیشترین خسارت به این صنعت نوپا و در حال رشد وارد شد.

وی افزود: طبیعتاً راهکاری که برای خروج از این وضعیت وجود دارد، مشخص است. امیدواریم بتوانیم به موازات واکسیناسیونی که اتفاق می‌افتد، ما هم برنامه‌های مربوط به متقاعدسازی اذهان گردشگران داخلی و خارجی را برای انجام سفرهایشان شروع کنیم و با فعال کردن زنجیره تأمین خدمات گردشگری مجدداً به روزهای خوب گذشته و بهتر آینده برگردیم.

تیموری ضمن اشاره به این موضوع که کشور در شرایطی گریبان‌گیر ویروس شدیم که در سال 97 و 98 یعنی زمانی که آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و ناآرامی‌هایی وجود داشت، دومین رشد سریع در حوزه گردشگری را تجربه کردیم، بیان کرد: ما بارها به ستاد کرونا و کمیته‌های مربوط به آن اعلام کردیم که بحث سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسخه مورد تجویز سازمان جهانی گردشگری و کشورهای مختلف است. ویروس کرونا فعلاً میهمان ماست. پس نمی‌توان با توجه به درازمدت ماندن این مهمان ناخوانده فعالیت‌هایمان را متوقف کنیم بلکه باید به جای ممنوعیت، سفر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و راه و رسم درست سفر را به مردم و فعالان گردشگری آموزش دهیم.

معاون گردشگری در پایان گفت: در بخش سفر، رعایت پروتکل‌ها و حتی دغدغه‌هایمان را با همکاران در ستاد کرونا مطرح کرده ایم. دنیا گردشگری را موتور محرک رونق اقتصادی در پساکرونا می‌داند و ما هم باید این مسیر را پیش بگیریم.

تداوم سفر ایرانیان به ترکیه زیر سایه آتش‌سوزی‌های گسترده

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنعت گردشگری ایران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی صنعت گردشگری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد

مهدی سلطانی بوکسور وزن ۵۴ کیلوگرم تیم جوانان، نخستین مدال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا را قطعی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از شنبه _هشتم اردیبهشت‌_ آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز دوشنبه، رقابت‌های رده‌سنی جوانان برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند. در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی (امیررضا) سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالی‌که راند نخست را باخته بود در دو راند بعدی با کوچ مناسب کادرفنی و عملکردی جانانه، به برتری دست یافت تا با صعود به نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران را قطعی کند. وی در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان مصاف می‌دهد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان برابر رابرت مالنوک از فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. همچنین فردا سه‌شنبه رقابت‌های رده‌سنی امید پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا از هند می‌رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی با گانباتار گان‌اردنه از مغلوستان دیدار می‌کند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با گورپاد از هند روبه‌رو خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 749073

دیگر خبرها

  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند