Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:38:12 GMT

برداشت میگو در دشتیاری سیستان و بلوچستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۷۶۸۳

برداشت میگو در دشتیاری سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش ایرنا حمیدرضا نصیری روز سه‌شنبه اظهارداشت: در سالجاری با اقدامات انجام شده و همت بهره برداران سخت کوش پرورش میگو و تلاش‌های دامپزشکی و تحقیقات شیلات که در قالب کارگروه و کمیته فنی میگو استان صورت گرفت بیش از ۶۴۰ هکتار از مزارع پرورش میگو مجتمع گواتر زیرکشت رفت.

وی گفت: امیدواریم در سال آتی با توجه به اقدامات زیربنایی شیلات در مجتمع گواتر و ورود مجتمع‌های پرورش میگو رودیک و کشت و صنعت مکران (گوردیم) به فرآیند تولید و پرورش میگو، شاهد افزایش قابل توجهی در سطح زیر کشت و تولید میگو در نوار ساحلی جنوب استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آبزی‌پروری شیلات سیستان و بلوچستان افزود: اقدامات مناسب بهره‌برداران میگو در خصوص آماده‌سازی مزارع و همچنین فعالیت مراکز تکثیر میگو با همکاری‌های سازنده با مجموعه دامپزشکی استان بویژه ادارات دامپزشکی چابهار و کنارک، همچنین مشاوره‌ها و کمک‌های فنی کارآمد مجموعه مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار در کنار اقدامات زیربنایی شیلات و راهبری صنعت در قالب کارگروه و کمیته فنی به قرار گرفتن مدیریت صنعت در مسیر صحیح کمک شایانی کرده است.

وی بیان کرد: برداشت میگو تا شهریور ادامه داشته و پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزارو ۲۰۰ تن میگو برداشت شود.

نصیری گفت: امسال بیش از هزار هکتار از مزارع پرورش میگو شهید صنعتی گواتر آماده فعالیت بودند که مباحثی مانند نوسانات قیمت ارز و به نوعی بی ثباتی شرایط اقتصادی کشور، بالا رفتن قیمت نهاده ها و هزینه های تولید و مسائل و مشکلات در تامین پست لارو (بچه میگو) به موقع باعث شد تمام اراضی آماده تحت کشت قرار نگیرند اما با این وجود در سالجاری بیش از ۵۰ درصد افزایش سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته داریم.

وی افزود: آبزی پروری بویژه آبزی‌پروری میگو در نوار ساحلی جنوب سیستان و بلوچستان در چهار شهرستان زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری ظرفیت‌های قابل توجهی را به لحاظ تولید و تامین پروتئین با کیفیت و به تعبیری امنیت غذایی و همچنین ایجاد اشتغال دارد که با فعال سازی ظرفیت‌های آبزی پروری می توان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی منطقه و کشور نقش بسزائی داشت.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان میگو سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان میگو سازمان شیلات ایران سیستان و بلوچستان میگو سازمان شیلات ایران سیستان و بلوچستان پرورش میگو آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار و ۷۵۱ نفر داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت خواهند کرد.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا، افزود: از این تعداد شرکت کننده ۴ هزارو ۴۲۱ نفر را مردان و ۱۱ هزارو ۳۲۲ نفر را زنان تشکیل می دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان بیان کرد: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش صبح جمعه ۱۴ اردیبشهت همزمان با سراسر کشور در ۸ حوزه امتحانی استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان، راسک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار حوزه های امتحانی برگزاری این آزمون هستند.

صفدری افزود: داوطلبان می توانند جهت دریافت کارت شرکت در آزمون به سایت جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات