Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سومین سالگرد جنایت حمله هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در استان صعده یمن در حالی فرامی‌رسد که محافل بین المللی نه تنها هیچ اقدامی برای مجازات عاملان این جنایت نکرده اند؛ بلکه عربستان سعودی و امارات عربی متحده را نیز از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهالی شهر ضحیان از توابع استان صعده شمال یمن، سومین سالگرد شهادت کودکان را که در جنایت اتوبوس حامل آن‌ها به شهادت رسیدند گرامی داشتند. اتوبوس حامل کودکان یمنی هدف حمله جنگنده‌های متجاوز رژیم آل سعود قرار گرفت و طی آن ده‌ها نفر شهید شدند. خانواده‌های قربانیان این جنایت از جامعه بین المللی خواستند برای محاکمه عاملان این جنایت اقدام کند.

عربستان سعودی به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و سازمان‌های بین المللی نیز اعلام کردند موشکی که اتوبوس حامل کودکان با آن هدف قرار گرفت ساخت آمریکا بود.

عبدالله الشریف خبرنگار شبکه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از شهدای این جنایت و آثار این جنایت پس از ارتکاب آن گفت: در این جنایت بیش از ۵۵ کودک در حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی - اماراتی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان در ضحیان از توابع صعده شهید شدند. اهالی شهر ضمن محکوم کردن این جنایت، از سازمان ملل و کشور‌های غربی به سبب همدستی با قاتلان کودکان یمنی به شدت انتقاد کردند.

یکی از مسئولان محلی در ضحیان گفت: متاسفانه سازمان ملل نتوانست عوامل این جنایات و ناقضان حقوق بشر را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات کند هر چند این جنایات بسیار فجیع و دلخراش هستند و همه جهانیان آن‌ها را محکوم کردند و ادله و شواهد کافی علیه آن‌ها وجود دارد.

خبرنگار در ادامه با اشاره به یکی از شهروندان یمنی که سه تن از فرزندان خود را در این جنایت از دست داد؛ افزود: وی به همراه دیگر شهروندان یمنی که فرزندان و بستگان خود را در این جنایت از دست داده اند از کشور‌های جهان و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهند جنایتکاران و قاتلان کودک‌کش را تحت تعقیب قرار دهند و انتقام کودکان بی گناه را از آن‌ها بگیرند و عدالت را معنا کنند. شهروندان یمنی تاکید می‌کنند اینکه سازمان ملل رژیم‌های امارات و عربستان سعودی را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده است، جنایتی است که جان بقیه کودکان یمنی را نیز به خطر می‌اندازد و قاتلان را ترغیب به ادامه جنایات می‌کند.

یکی از کودکان نجات یافته از این جنایت که بر اثر حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان دچار آسیب‌دیدگی شده است، گفت: متجاوزان ما را که سوار بر اتوبوس در حال رفتن به مدرسه بودیم، هدف قرار دادند و به ما حمله کردند. من از ناحیه پا زخمی شدم و هنوز هم بهبود پیدا نکرده ام.

آمار‌های وزارت بهداشت یمن نشان می‌دهد در حملات هوایی رژیم‌های سعودی و امارات به یمن طی شش سال گذشته، بیش از هفت هزار کودک شهید و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنایات عربستان در یمن جنگ یمن تحولات یمن اتوبوس حامل دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم جمیله سادات میرهادی، یک معلم بازنشسته با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره آموزش رایگان به کودکان کار گفت: شرایط سختی بود که درس را به صورت فشرده آموزش ببینند.

میرهادی افزود: در دوران شیوع کرونا هم در فضای باز به دانش آموزان درس می‌دادم. وقتی به خانه برمی‌گشتم فکر می‌کردند جذامی هستم!

او همچنین یک خاطره جالب از آموزش به دانش آموزانی که کار می‌کنند نقل کرد و گفت: یکی از دانش آموزان در تعمیرگاه کار می‌کند و برای چند ساعتی از صاحب‌کارش وقت می‌گیرم تا بتوانم به او درس دهم.

مشروح این گفت و گو را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی با تریلر در اردکان
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان در محور طبس
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی در محور طبس
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان در محور یزد _طبس هشت مصدوم برجا گذاشت
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • آموزش رایگان معلم بازنشسته به کودکان کار
  • تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان در محور یزد طبس هشت مصدوم برجای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم در حادثه اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی در محور یزد-طبس
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟