Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با انعقاد قرارداد همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه، ساخت مرکز آموزشی و درمانی ۳۵۰ تخت خوابی جایگزین پورسینای رشت و تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی سایت لاکان این شهر صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فرمانده سپاه قدس گیلان و مدیرعامل موسسه نوین ابنیه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این مراسم گفت: مرکز آموزشی و درمانی جایگزین پورسینا در محوطه کنونی و با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع با کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه در سه فاز عملیات اجرایی، ساخته خواهد شد.

او افزود: فاز نخست این طرح ساختمان هشت طبقه‌ای است و طبق پیمان اولیه برای اجرای آن ۵۳۸ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مرکز آموزشی و درمانی جایگزین پورسینای رشت شامل بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، داخلی اعصاب، ریکاوری، اورژانس سرپایی، مجموعه اتاق‌های عمل، اتاق عمل اورژانس، قلب SCI، ICU، CCU، POST CCU، CTscan، MRI، سونوگرافی، رادیولوژی، تراکم استخوان، رکتوسیگموئیدوسکوپی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کلوپوسکوپی، نوارنگاری، اسپیرومتری، اکوکاردیوگرافی، الکتروآنسفالو‌گرافی، الکترومیوگرافی، درمانگاه تخصصی و همچنین فضا‌های جنبی و پشتیانی شامل امحای زباله و گاز‌های طبی، موتورخانه، CSR، سردخانه جسد، لنژری، آشپزخانه، سلف‌سرویس، انبار‌ها و داروخانه است.

ارسلان سالاری درخصوص از سرگیری ساخت دانشکده پزشکی در سایت لاکان که حدود ۲۵ سال پیش به‌صورت یک اسکلت نیمه کاره رها شد هم افزود: این سایت با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع و مساحت ۷ هزار و ۲۳۰ مترمربع در سایت ۲۰۰ هکتاری لاکان با مبلغ اولیه پیمان ۲۶۲ میلیارد تومانی در دست اجراست.

او گفت: طبق تفاهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه با دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دانشکده ۴ طبقه پزشکی سایت لاکان در مدت ۳ سال براساس مفاد پیمان دوجانبه تکمیل و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: دانشان علاوه بر بخش‌های اداری در مقاطع دکترای حرفه‌ای (پزشکی عمومی)، دستیاری تخصصی بالینی، مقطع فوق تخصصی، فلوشیپ، کارشناسی ارشد و دکترای PHD فعالیت خواهد کرد.

ارسلان سالاری تصریح کرد: از جمله اقدامات در جهت محرومیت‌زدایی از چهره سلامت استان، خرید، تکمیل و توسعه طرح‌های عام‌المنفعه سلامت بوده که نمونه‌ای از آن، افتتاح هم‌زمان ۳۲ طرح بهداشتی - درمانی با اعتبار بیش از ۴۸۹ میلیارد تومان در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان بود.

 

انتهای پیام/م.‌ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سپاه قدس گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاتم الانبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است