Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت روسیه در ایالات متحده در واکنش به ادعای یک مقام نظامی این کشور به او گوشزد کرد که حضور نیروهای نظامی آمریکایی در خاک سوریه غیرقانونی و دقیقاً مغایر با مفاد قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به سخنان سرهنگ "اوین ماراتو" نماینده رسمی آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضدتروریستی تأکید کرد که تفسیر وی از حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه، مغایر با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات‌های روسی در صفحه توئیتر سفارت این کشور به اظهارات سرهنگ ماراتو در شبکه‌های اجتماعی که مدعی شده بود نظامیان آمیکایی در مناطق شمال شرقی جمهوری عربی سوریه "مأموریت روشنی" بر اساس ضوابط حقوق بین‌الملل و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت در تاریخ ماه دسامبر سال 2015 دارند، پاسخ دادند.

در سفارت روسیه یادآور شدند: «واقعیت این است که نیروهای نظامی ایالات متحده بطور غیرقانونی و بدون هماهنگی مقامات دمشق در خاک سوریه حضور دارند و این مسئله دقیقاً برخلاف مفاد قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل است. شما بهتر است قبل از چنین اظهاراتی، ابتدا با دقت با متن این سند آشنا شوید تا تفسیر اشتباهی در این رابطه نداشته باشید.»  

زاخارووا: حضور نظامی آمریکا در سوریه مانع از عادی شدن اوضاع استدیپلمات روس: در حال مذاکره با آمریکا درباره کاهش تحریم‌ها علیه سوریه هستیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردید، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است