Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ولی پور ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: کشور ما همیشه از حوادث و بالای طبیعی آسیب دیده و حداقل ۱.۴ حوادث نسبت به سال گذشته افزایش و نسبت آسیب دیدگان نیز ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: طی ۴۰ سال گذشته بیش از ۳ میلیارد نفر در جهان متأثر از حوادث بودند و بیش از ۳ میلیون نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۶ درصد حوادث نیز در مناطق آسیایی رخ داده و ۵ درصد هم در کشور ما به وقوع پیوسته است.

ولی پور بیان کرد: در حال حاضر رویکردها به سمت تاب آوری در حرکت می‌کند در همین راستا هلال احمر نیز با توسعه خانه‌های هلال، آموزش‌های اولیه و شناساندن حوادث در حال تحقق این هدف است.

رئیس سازمان امداد و نجات بیان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها یکی از ستون‌های و عوامل تحقق این هدف و افزایش شناخت و آگاهی مردم نسبت به حوادث و افزایش تاب آوری هستند.

ولی پور بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد کشور ما بر روی خط گسل‌ها، رأس زمین لرزه و نقاط حادثه خیز است و می‌طلبد که آمادگی ما بیش از پیش افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآوردها، ۱۹ هزار میلیارد تومان باید در راستای تأمین تجهیزات در حوزه امداد و نجات هزینه شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت: در حال حاضر در وضعیت خوبی هستیم و مشکل خاصی نداریم در صورت نیاز نیز از کمک دیگر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم اما امداد و نجات برای تجهیز کامل خود برای پاسخ گویی به حوادث نیاز به این میزان اعتبار دارد.

ولی پور خاطرنشان کرد: امیدوارم با عنایت مسئولین در دوره جدید این موارد محقق شود و بتوانیم به خوبی به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

کد خبر 5278206 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مهدی ولی پور سازمان امداد و نجات هلال احمر شورای شهر تهران شهرداری تهران علیرضا زاکانی ویروس کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه کیفیت هوای تهران مهدی چمران وزارت آموزش و پرورش غلامحسین محسنی اژه ای ماه محرم پیروز حناچی وضعیت معابر پلیس راهور امداد و نجات ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور