Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@06:04:22 GMT

سرایت‌پذیری بالای کرونای دلتا را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۹۱۹

سرایت‌پذیری بالای کرونای دلتا را جدی بگیریم

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوع کرونا دلتا را یک تهدید جدی خواند که لزوم رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را در جامعه جدی تر می‌سازد و به دلیل قدرت بالای سرایت پذیری، لازم است استفاده از ماسک و حفظ فاصله از دیگران را در اولویت قرار دهیم.

مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۱۹ مرداد در سیصد و هشتادمین نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تسلیت آغاز محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت سیدالشهداء گفت: آمارها نشان می‌دهد روند شیوع کرونا دلتا و موارد ابتلا به این بیماری در استان همچنان افزایشی است و آمار مراجعه بیماران و افراد دارای علائم و مشکوک ابتلا به کووید۱۹ به مراکز ۱۶ ساعته نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه متاسفانه طولانی شدن دوران همه گیری کووید۱۹ موجب کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه شده است، از عموم مردم استان خواست تا به ویژه در سوگواری‌های ویژه محرم، با دقت نظر نسبت به سلامت خود و دیگر سوگواران حسینی، از گسترش چرخه‌های انتقال این ویروس خطرناک پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نتیجه تلخ هرگونه ساده انگاری در برابر کرونا را پیامدهای تلخ برای خانواده‌ها دانست که به ویژه در هفته‌های اخیر، موجب داغدار شدن خانواده‌های بسیاری شده است.

لطفی با بیان اینکه هر روز با آمارهای نگران کننده تری در زمینه کرونا مواجه هستیم، اظهار کرد: در کنار تمام تلاش‌هایی که برای گسترش اجرای واکسیناسیون در سطح کشور در حال انجام است، در شرایط کنونی «خودمراقبتی» و افزایش توجه یکایک ما نسبت به رعایت بهداشت شخصی در این همه گیری، می‌تواند به عنوان یک سپر دفاعی مطمئن، در کاهش چرخه‌های انتقال این بیماری در سطح جامعه موثر باشد.

توسعه بخش‌های OPAT، تلاشی برای مدیریت بهتر بحران کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر حفظ مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان اجرای واکسیناسیون عمومی اظهار کرد: در کنار تلاش‌های انجام گرفته برای افزایش تخت‌های بستری بیماران کووید۱۹ در استان و گسترش فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، توسعه بخش‌های OPAT نیز از جمله اقداماتی بوده که در مدیریت بهتر این بحران طی هفته‌های اخیر نقش موثری داشته است.  

لطفی ارائه خدمات با کیفیت به بیماران را وظیفه شرعی و قانونی تمام اعضای مجموعه سلامت استان برشمرد و افزود: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز برای تحقق این رسالت، به صورت شبانه روزی تلاش می‌شود و طی بیش از ۱۸ ماه گذشته، تیم‌های بهداشت، درمان و پشتیبانی با تمام توان، در کنار مردم بوده‌اند.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین از عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون کرونا به ویژه نیروهای حراست و حفاظت فیزیکی به واسطه تلاش مضاعف و تاثیر گذار در برقراری نظم و آرامش در مراکز واکسیناسیون، قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کرونا دهه اول محرم کروناویروس واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، بهرام دلفان اظهار کرد: بیمارستان نیایش سال ۹۲ تحویل مسکن و شهرسازی و مصوبه اولین سفر احمدی‌نژاد به لرستان تحت عنوان بیمارستان جایگزین شهدای عشایر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این بیمارستان به نام نیایش تغییر یافته که امیدواریم همین اسم بماند، افزود: بیمارستان شهدای عشایر به قوت خود باقی خواهد ماند و ردیف و اعتبار جداگانه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: این پروژه سال ۹۵ به خاتم‌الانبیا واگذار شده که ۶ و نیم الی ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دلفان بیان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید یعنی ۱۴۰۰، ۲۵ درصد پیشرفت داشته که ۵۱۵ تخت بوده و ۴۹۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد که بالغ بر ۴۰۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و به ۶۱۱ تختخوابی ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه به یک ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور است، گفت: درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود سال آینده تحویل داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بیشتر از آنچه تعیین شده بود اعتبار به آن تخصیص داده شده و از ماده ۵۶ نیز ۲۷۲ میلیارد وام گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان اخراجی خارجی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد