Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@07:01:43 GMT

ظریف امروز میزبان وزیر خارجه عراق

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۸۹۶۸

ظریف امروز میزبان وزیر خارجه عراق

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز میزبان فؤاد حسین همتای عراقی در تهران است.

به گزارش مشرق، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق بعدازظهر امروز (سه شنبه) در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند،

سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز (دوشنبه) ۱۸ مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر وزیر خارجه عراق به ایران گفته بود که این سفر در دستورکار است و به زودی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: عراق در تدارک دعوت از رئیسی برای حضور در بغداد

وی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر این‌که وزیر خارجه عراق قرار است در این سفر از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشستی امنیتی با حضور برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه دعوت کند، نیز اظهار داشت: گمانه زنی درباره محتوای پیام که برای رئیس جمهور ارسال خواهد شد، زود است و ما برای پیامی که دریافت می‌کنیم تصمیم خواهیم گرفت.

خطیب‌زاده در عین حال بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی گفت‌وگوهای منطقه‌ای بوده و همه تلاش خود را کرده که کشورهای دیگر را نیز به چنین مراودات و ترتیبات منطقه‌ای دعوت کند. قطعا کشور برادر عراق نیز می‌تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد. 

گفتنی است، منابع خبری پیش از این از سفر وزیر خارجه عراق به تهران جهت دعوت از رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در نشستی امنیتی با حضور برخی کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه خبر داده بودند.

ظریف به مناسبت عید سعید قربان نیز تلفنی با فؤاد حسین گفت و گو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران اردیبهشت ماه در سفر به چند کشور منطقه به بغداد هم رفت و با همتای عراقی و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق محمدجواد ظریف سعید خطیب زاده دستگاه دیپلماسی وزیر خارجه عراق اسلامی ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه ها و نگرانی های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده اند که تا وقتی درباره چشم‌ اندازها و نگرانی‌ های خود گفتگو نکرده‌ ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش‌ بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

کد خبر 6091424

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند