Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نشست ویدئو کنفرانس هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان به ریاست سعید ممبینی و با حضور اعضای هیات رئیسه این اتاق برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در این نشست که به دلیل اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان، پیرامون برخی موضوعات روز اصناف به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید ممبینی، بیان کرد: نخستین موضوع پیرامون، مدیریت بیماری کرونا و کمک همه جانبه به کاهش شیوع این ویروس بود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه به شدت کاهش یافته است و هر بار اوج‌گیری این بیماری موجب خسارات جبران‌ناپذیر به اصناف شده است. لذا تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین موضوعاتی است که به جد پیگیر آن هستیم و از مدیران صنفی نیز خواستیم تا در راستای افزایش مجدد رعایت‌ها در شهرستان خود، فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند.
وی در خصوص اهمیت این همکاری تصریح کرد: ما سه میلیون واحد صنفی داریم که هر کدام از این‌ها به طور روزانه محل حضور شاغلان صنفی و مشتریان ایشان خواهد بود. این آمار بزرگی است که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود. لذا رعایت پروتکل ها چه از جانب فعالان صنفی و چه از جانب مشتریان ایشان امر بسیار مهمی است که تاثیری مستقیم بر روند افزایش یا کاهش مبتلایان به کرونا خواهد داشت. البته نباید تمام فشارها بر اصناف باشد و باید نظارت‌ها بر اماکن عمومی و مراکز پر جمعیت و پر خطر نیز افزایش یابد.
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به فوت ناشی از کرونای چندین بازرس و مسئول صنفی به موجب ابتلا به بیماری کرونا در خصوص واکسیناسیون اصناف گفت: یکی دیگر از موضوعات و نگرانی‌هایی که در این نشست مطرح شد، موضوع واکسیناسیون اصناف بود. از مدتی پیش، پیگیر اولویت بخشیدن به واکسیناسیون اصناف بوده‌ایم و از وزارت بهداشت درخواست کردیم بازرسان و هیات مدیره اتحادیه‌ها را که به طور مستمر با مردم در ارتباط هستند در اولویت واکسیناسیون قرار دهند. ضمن اینکه از آن جایی که فعالان صنفی نیز به علت ارتباط مستقیم با مشتریان در معرض خطر زیادی هستند، پیش‌تر درخواست داده‌ایم که در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند و مجددا تا حصول نتیجه، پیگیر آن خواهیم بود.
ممبینی در ادامه گفت: محور دوم این نشست پیرامون انتخاب وزرا ز سوی دولت و رای اعتماد مجلس به ایشان بود. با توجه به آغاز به کار دولت سیزدهم مدیران صنفی باید با دقت برنامه‌های اقتصادی وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و اگر نظراتی دارند باید آن را به وزرای پیشنهادی اعلام کنند تا نقش مشورتی اصناف در ارتباط با دولت سیزدهم را از همین ابتدا به خوبی ایفا کرده باشند.
رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با توجه به تغییر دولت و اینکه دولت وعده‌هایی در خصوص وضعیت معیشت، کنترل قیمت‌ها و وفور کالا داده است، لازم است تا اصناف حضور فعالی در جلسات تنظیم بازار داشته باشند و هر آنچه در توان دارند اعم از کمک به تامین کالا و اصلاح نظام توزیع به کار بندند.
وی همچنین بیان کرد: اتاق اصناف ایران برای رفع نگرانی جامعه صنفی با جدیت پیگیر اصلاح قانون نظام صنفی از سوی مجلس است که امیدواریم به زودی اتفاق افتد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان