Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های محرمی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: برنامه‌های اداره اوقاف در خصوص محرم روز گذشته با تعویض پرچم در بقاع متبرکه، اجرای مراسم سیاه پوشان در سطح بقاع و برای اولین‌بار با اذن عزا که سراسری بود، در سطح استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اذعان کرد: در روز دوم محرم مانند هرسال مراسم لبیک یا حسین برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه از ایجاد کارگاه دوخت در امامزاده حسین (ع) خبر داد و تشریح کرد: در این کارگاه دوخت لباس‌ها نمادین ویژه مراسم شیرخوارگان حسینی که ۲۵ مردادماه در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود، تولید می‌شود و این کارگاه پیش از شروع محرم کار خود را آغاز کرده‌است.

این مسئول اظهار کرد: مراسم ردپای ستاره که بزرگداشت مقام حضرت‌رقیه (س) است برای دختران خردسال و همچنین برنامه نوجوانان حسینی با جامعه هدف نوجوانان و به یاد حضرت قاسم (ع) با همکاری اداره آموزش‌وپرورش اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهارپایه‌خوانی نیز در بقاع متبرکه احیا خواهد شد و فضای مناسب توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بقاع متبرکه تبیین و حاضر خواهد شد.

نوروزی با اشاره به اجرای برنامه رهروان زینبی، تصریح کرد: این برنامه ویژه بانوان است و در روز یازدهم محرم برگزار خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: تعزیه‌خوانی نیز به قوت سال‌های پیشین اجرا خواهد شد مانند شب‌گذشته که در امامزاده‌اسماعیل باراجین اولین شب تعزیه برپا شد.

معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف استان قزوین خاطرنشان کرد: رزمایش سلامت با هدف توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی بین عزاداران شکل‌گرفته‌است برای شهر قزوین در امامزاده حسین (ع) و چهارا نبیا و در شهرستان‌ها البرز، بوئین‌زهرا و تاکستان هرکدام در یک بقعه‌متبرکه صورت خواهد گرفت که در برخی موارد تا مرحله تست‌ کرونا نیز انجام می‌شود.

نوروزی در خصوص اجرای طرح شمیم حسینی که مانند رویه سه سال گذشته امسال نیز برگزار می‌گردد، بیان کرد: این طرح کمک به هیئت‌ها مذهبی از محل درآمد موقوفات است که این کمک‌ها شامل اهدای کتیبه و پارچه و اقلام فرهنگی و سایر موارد است.

وی مطرح کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع بسته‌ها غذایی به مستمندان با همکاری گروه‌ها جهادی هستیم و همچنین آمادگی جهت ارسال روضه‌خوان برای روضه‌ها خانگی را داریم.

این مسئول توضیح داد: ۲۴ مبلغ از قم و ۱۵ مبلغ بومی در استان قزوین طرح‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه را پیش خواهند برد.

نوروزی در پایان یادآور شد: تمامی برنامه‌ها با رعایت آئین نامه‌های بهداشتی و نکات مورد تأیید ستاد کرونا اجرا خواهند شد، هرچند که تا کنون همه شاهد همکاری درخشان هیئت‌های مذهبی در اجرای پروتکل‌ها بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بودیم.

کد خبر 5278288

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف قزوین روضه خانگی قزوین ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا شورای شهر مراسم عزاداری شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه گرگان عکس استانها اردبیل اداره کل اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: درآمد پایدار برای موقوفات زنجان با اجرای طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری ممکن است.

مهدی نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: دو نمونه از طرح‌های موفق سرمایه‌گذاری و احیای موقوفات استان زنجان که توسط این اداره طراحی و با کمک ادارات اجرایی شهرستان‌ها به مرحله اجرا رسیده است، در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه ارائه شد.

وی با اشاره به طرح سرمایه‌گذاری عمرانی نهضت ملی مسکن در اراضی موقوفه قیدار نبی (ع) شهرستان خدابنده افزود: با الحاق ۲۰۰ هکتار از اراضی موقوفه به وسعت شهر قیدار ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی امکان‌پذیر می‌شود.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته با نسبت ۳۵ درصد سهم موقوفه و ۶۵ درصد سهم مسکن و شهرسازی، روند الحاق به‌زودی شروع شده است و پس از آن اقدامات اولیه ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن در این زمین‌ها آغاز خواهد شد.

نیکویی ادامه داد: این طرح علاوه بر ایجاد رونق در صنعت ساختمان باعث تأمین مسکن ارزان برای جوانان و خانواده‌ها با سطح درآمد کم و متوسط شده و همچنین ارزش افزوده موقوفه نیز به صورت فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و باعث درآمد پایدار برای موقوفه شده و حتی در کاهش رشد قیمت مسکن در این شهرستان نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: طرح دوم ارائه شده در این نمایشگاه ساخت ۵۲ واحد مسکونی در شش بلوک در اراضی وقف شده توسط مرحوم عبدالرزاق شهر آببر شهرستان طارم است که در سالیان گذشته با مبلغ ناچیزی به اجاره کشت‌وزرع واگذار می‌شد.

مسئول اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف استان زنجان گفت: همچنین به زودی با واقع شدن در بافت شهر، متروکه مانده بود، با انتشار فراخوان عمومی موفق به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی شدیم و با تأمین اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از تیرماه ۱۴۰۰ ساخت‌وساز شروع شده است و اکنون با پیشرفت ۹۵ درصدی به یاری خدا در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دو واحد از ۵۲ واحد برای موقوفه اختصاص داده شده و ۵۰ واحد نیز به مردم واگذار خواهد شد، نگاه اوقاف در این طرح اختصاص این واحدها با کمترین سود و نزدیک به قیمت تمام شده به خانواده‌های طارمی است تا وقف توانسته باشد قدمی در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد بردارد.

نیکویی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، هشت طرح سرمایه‌گذاری با ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان تومان به برای تأیید نهایی به سازمان مرکزی ارسال کردیم که در صورت تصویب به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و بیش از ۲۱ طرح شاخص با موضوع عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سه سال پیش تاکنون در حال پیگیری و نتیجه‌دهی است.

کد خبر 748735

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود