Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:57:57 GMT

آیت الله ناصری یزدی: روضه‌های خانگی باید احیا شود

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۹۹۷۰

آیت الله ناصری یزدی: روضه‌های خانگی باید احیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در جریان دیدار با رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا فضا به نحوی شد که مردم به دلیل تبلیغات سوء تا حدی از روحانیت، معنویات و مساجد فاصله گرفتند و بهانه خوبی برای تشکیل نشدن اجتماعات و مراسمات دینی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعطیلی مساجد، نمازهای جمعه و جماعات در بسیاری از استانها افزود: البته در استان یزد فضا به نحوی فراهم شد که مساجد بسته نشود اما در هر حال برگزاری نمازهای جماعت تحت تاثیر قرار گرفت بر این اساس خلأیی ایجاد شده که دشمن در حال استفاده از این خلأ است.

امام جمعه یزد ادامه داد: ایجاد شبهه، مشغول کردن جوانان به مسائل پوچ و بی‌اهمیت و ... همه از اقداماتی است که در خلأ ارتباط مردم با مساجد و روحانیت شکل گرفته و این انفصال، دشمن را به اهدافش نزدیک کرده است.

ناصری عنوان کرد: متاسفانه اکنون شرایطی فراهم شده که حتی خانواده های متدین نیز درگیر القائات دشمنان شده‌اند و در بعضی از امور بلاتکلیف و سرگردان هستند.

وی از سگ گردانی به عنوان یکی از تبلیغات دشمنان در فضای مجازی یاد کرد و گفت: فرهنگ غرب در حال ریشه دواندن در خانواده های ماست زیرا بعضی از افراد حتی سگ و حیوانات دیگر را جایگزین فرزند و همدم خود کرده اند.

تقویت فضای مجازی با محتوای دینی راهکار مقابله با جوسازی‌های دشمنان است

ناصری، یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با این شرایط را تقویت فضای مجازی با کمک محتواهای دینی و فرهنگی اصیل دانست و اظهار امیدواری کرد: دولت جدید در این زمینه با جدیت و با برنامه ورود کند.

وی، نقش امامزاده ها و مساجد را نیز در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: این مراکز می تواند بسیار اثرگذار باشند و اگر مساجد احیا شوند و ائمه جماعات پرنفوذ و اثرگذار انتخاب شوند که برای اهالی محل برنامه داشته باشند، می تواند در رونق گرفتن مساجد و امامزاده ها بسیار اثرگذار باشند.

امام جمعه یزد یادآور شد: دشمن دارد به هر طریقی وارد می شود و از فیلم و عکس و سایر جذابیت‌های فضای مجازی استفاده می کند و در این شرایط باید کاری کنیم که جهت معرفت افزایی مجالس مذهبی برگزار شود و اوقاف می تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

روحانیون برای احیای روضه‌های خانگی اهتمام کنند

وی تصریح کرد: روحانیون و وعاظ هم باید در این زمینه ورود کنند و فعالانه برای برپایی روضه های خانگی اهتمام کنند و پیش قدم شده و برگزاری آن را به بانیان روضه‌ها یادآوری کنند تا روضه های خانگی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی احیا شود.

ناصری تاکید کرد: اوقاف باید به سهم خود برنامه ریزی جدی کند و مسئله تعطیلی مجالس روضه را حل کند که لازم این امر، فرهنگ سازی و سرمایه گذاری است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ورود اوقاف به مباحث مختلف از جمله اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: صنعت پوشاک از جمله مواردی است که می تواند در حوزه اشتغالزایی بسیار موثر باشد و اقشار مختلف از جمله  زنان، جوانان و ... را با آموزش و سرمایه اندک مشغول به کار کند.

وی تصریح کرد: چین و ترکیه هر سال میلیاردها دلار ارز کشور ما را برای تامین نیاز کشور به پوشاک به جیب می زند در حالی که می توانیم این ارز را در کشور حفظ و اشتغالزایی کنیم.

لزوم ورود اوقاف به سرمایه گذاری در صنعت پوشاک

ناصری اظهار کرد: اگر صنعت پوشاک رونق بگیرد، می توانیم زنجیره صنعت پوشاک از کاشت پنبه تا تولید لباس را رونق ببخشیم زیرا لباس نیاز همه انسانهاست و این نیاز همواره استمرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مسیر را غلط رفته ایم، تاکید کرد: اگر سازمان اوقاف در استانها از محل اوقاف سرمایه گذاری کند، هم موقوفات احیا می شود هم اشتغالزایی بسیار خوبی برای اقشار مختلف جامعه ایجاد می شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان اوقاف، در حوزه مسابقات قرآنی سابقه ۴۰ ساله دارد، اظهار کرد: مسابقات بین المللی اوقاف، دومین مسابقه معتبر دنیاست و اولین آن مربوط به مالزی است که ۷۰ سال قدمت دارد.

قره شیخلو افزود: امسال سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود و سال گذشته نیز در شرایط شیوع کرونا، مسابقات بین المللی تعطیل نشد و با مدل جدیدی اقدام به برگزاری این مسابقات کردیم.

لاش برای ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی اوقاف

وی ادامه داد: در بقاع متبرکه، برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم برگزار می شود که استمرار این فضا می تواند به فرموده رهبری، مردم را به شنیدن قرآن عادت دهد.

قره شیخلو تصریح کرد: در تلاشیم که برنامه های قرآنی اوقاف از نظر کمی و کیفی ارتقاء پیدا کند و اجرای این برنامه ها به بخش مردمی واگذار شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: جمعیت قرآنی خوبی در استان یزد وجود دارد که امیدواریم با این ظرفیت ها بتوانیم خدمت بیشتری به مردم در این حوزه در سطح کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: قره شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امام جمعه یزد آیت الله محمدرضا ناصری یزدی خبرگزاری فارس استان یزد روضه محرم سازمان اوقاف و امور خیریه روضه های خانگی فضای مجازی صنعت پوشاک روضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه