Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@19:25:01 GMT

قیمت گوشت در دهه محرم افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۰۶۶

قیمت گوشت در دهه محرم افزایش می‌یابد؟

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با توجه به حجم انبوه دام و شرایط شیوع کرونا، قیمت گوشت در ایام محرم نوسان چندانی ندارد. به گزارش پول نیوز، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه قیمت گوشت در ایام محرم نوسان چندانی ندارد، اظهار کرد: همه ساله در ایام پرمصرف عید قربان و محرم، تقاضا افزایش می‌یابد، اما امسال با اوج گرفتن کرونا و حجم انبوه دام مشکل خاصی در بازار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: علی رغم وعده‌های مختلف مسئولان، اما دامداران همچنان با مشکل ازدحام دام در شرایط خشکسالی و کمبود نهاده روبه‌رو هستند.
پوریان با اشاره به اینکه صنعت دامپروری در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: برای خروج از بحران فعلی پیشنهاداتی مبنی بر خرید حمایتی و صادرات دادیم که متاسفانه انجام نشده است و همچنان دامداران با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.
این مقام مسئول از انباشت ۵ تا ۶ میلیون راس دام سبک خبر داد و گفت: با توجه به آنکه تقاضای چندانی برای خرید دام سبک در بازار وجود ندارد، از این رو دامدار چاره‌ای جز کشتار ندارد.

او متوسط قیمت هر کیلو بره نر را ۵۲ تا ۵۳ هزار تومان و گوساله را ۵۰ تا ۵۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و کم آبی، کمبود علوفه مرتع و گرانی نهاده‌های دامی هزینه‌های تولید بسیار بالاست.

پوریان با اشاره به دلایل گرانی گوشت در بازار بیان کرد: قیمت‌های کنونی بازار ناشی از رکود این صنعت است که به رغم کاهش تقاضا، قیمت بالاست. این در حالی است که به رغم افزایش قیمت، تقاضا پایین است که این امر بیانگر نبود تناسب میان عرضه و تقاضاست.

او ادامه داد: علی رغم هزینه‌های بالای تولید، اما قیمت خرید دام از دامدار با نرخ سال گذشته تفاوتی ندارد که این موضوع دامدار را به شدت تحت فشار قرار داده است.

رئیس شورای تامین کنندگام دام کشور خرید تضمینی و صادرات دام را راهکار مناسب حمایت از دامدار دانست و گفت: خرید تضمینی گوشت گوساله نر با قیمت مناسب به منظور ذخایر راهبردی و صادرات دام در شرایط فعلی خشکسالی و آسیب‌های ناشی از کرونا تا حدودی می‌تواند مشکلات دامداران را مرتفع کند.

پوریان با اشاره به دلایل قاچاق دام بیان کرد: با کاهش تقاضا برای خرید گوشت در بازار داخل و فشار‌های متعددی که بر تولیدکنندگان دام است، دامدار به ناچار اقدام به فروش دام به طرق مختلف می‌کرد که این موضوع بر قاچاق دام از مرز‌های کشور دامن زد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی صادرات مهم‌ترین رکن برای خروج صنعت از بحران فعلی است.      

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت گوشت گوشت قرمز گوشت گوساله گوشت وارداتی گوشت رئیس شورای تامین دام کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال