Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  شهین مردانی: کارشناسان اعمال محدودیت‌های کرونایی را رمز پیروزی دربرابر کرونا  می‌دانند و باور دارند کشورهایی که همزمان در چند جبهه برای مبارزه با کرونا عمل می‌کنند می‌توانند در مبارزه با این  اپیدمی موفق شوند؛ تا دو سالگی همه‌‌گیری کرونا چیزی باقی نمانده اما جهان همچنان با شیوع گونه اصلی ویروس کرونا و سویه‌های آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ در این بین تنها کشورهایی تا حدی موفق به کنترل همه‌گیری شده‌اند که علاوه بر تسریع روند واکسیناسیون هم‌چنان به اعمال برخی از محددویت‌های کرونایی باور دارند و شرایط را برای آن دسته از کسانی که هنوز واکسینه نشده‌اند سفت و سخت زیر نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چندین گزارش به آنچه که در برخی از کشورها در جریان است اشاره می‌کنیم که در گزارش امروز وضعیت اعمال محدویت‌های کرونایی در آلمان بررسی شده است:

* تاکید بر شفافیت بحث درباره بحران کرونا

آرمین لاشت، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی، حزب حاکم در آلمان سال گذشته در یادداشتی خطاب به صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل و همتایان خود در ایالت‌های دیگر بر ضرورت شفافیت و علنی بودن بحث‌ها درباره راه‌های برون رفت از بحران همه‌گیری و مسیر حرکت به سمت عادی‌سازی تاکید کرد و همین روند منجر به ارائه دقیق اطلاعات و شفاف‌سازی همه‌گیری به مردم و ترغیب آنها به رعایت پروتکل بهداشتی و اجرای قوانین دولتی در بحبوحه کرونا شد.

* قوانین سخت قرنطینه و برداشتن مرحله به مرحله محدودیت‌ها

پیش از این دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی آلمان بر سر تدبیرهای محدودکننده برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ به توافق رسیدند و از ۱۵ آوریل سال ۲۰۲۰ رایزنی‌ها برای اجرای دستورالعمل‌ها آغاز شد. تیم دوازده نفره کارشناسان معتقد بودند، اجرای قوانین سخت قرنطینه و تعطیلی سراسری می‌تواند به کنترل چرخش ویروس کمک کند و پس از کاهش آمار ابتلای افراد به ویروس، راه حل درست برداشتن مرحله به مرحله محدودیت‌ها است؛ برداشتن مرحله به مرحله محدویت‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و کسب و کارهای خرد بود که پس ازکاهش قابل توجه آمار افراد مبتلا طبق برنامه‌ریزی و دقیقا مرحله به مرحله اجرا شد.

* ضرورت افزایش آزمایش کرونا

یکی دیگر از توصیه‌های کارشناسان در زمانی‌که آلمان با موج‌های کرونا گرفتار بود، فراهم کردن زیرساخت‌ها برای افزایش موارد آزمایش برای تشخیص موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بود؛ بر این پایه افرادی که نشانه‌های بیماری در آنها مشاهده می‌شود و مبتلایان باید به طور مرتب آزمایش شوند. در آن زمان روزانه بیش از صد هزار آزمایش تشخیص کرونا در آلمان انجام می‌شد و این ظرفیت به نیم میلیون آزمایش در روز نیز رسید. اغلب کارشناسان و سیاست‌مداران آلمان بر این نظر بودند که راهکارهای مقابله با گسترش سریع بیماری کووید ۱۹، از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی احتماعی و ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر، مگر در موارد بسیار ضروری نتیجه داده و کاهش محدودیت‌ها نباید با ریسک بازگشت موج تازه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا همراه باشد.

* اجرای طرح زمان کوتاه برای کمک به کارگران و کارمندان در زمان قرنطینه

اقتصاد آلمان مانند سایر کشورهای درگیر کرونا، با بسته‌شدن بیشتر فروشگاه‌ها و مشاغل، تقریباً متوقف شد. برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد این کشور تلاش‌های جدی و سفت‌وسختی انجام شد. برنامه‌یبزرگ اعتباری و یارانه‌‌ای دولت بیش از ۷۵۰ میلیارد یورو (معادل ۸۳۴ میلیارد دلار آمریکا) برای افراد شاغل و کارفرمایان کوچک و شرکت‌های بزرگ در نظر گرفت و برنامه‌های ویژه‌‌ای هم برای کمک به کارمندان برای پرداخت اجاره و حفظ مزایای‌شان برقرار شد. حتی مالکیت نسبی دولت بر بسیاری از شرکت‌ها، از جمله شرکت‌های هواپیمایی (یا ملی‌کردن عملی آن‌ها)  در دست بررسیقرار گرفت؛ برای جلوگیری از موج بیکاری نیز از سیستم ’زمان کوتاه‘ استفاده شد؛ طرحی که در طول رکود بزرگ ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ موفقیت‌آمیز بود. این سیستم به شرکت‌ها اجازه می‌دهد اشتغال کارگران را [موقتاً] متوقف کنند؛ در این صورت کارگران ۶۷ درصد از دستمزدشان را که توسط سازمان دولتی بیکاری پرداخت می‌شود، دریافت می‌کنند. پس از پایان بحران، همین کارگران حق دارند که با حقوق سابق‌شان به مشاغل قدیمی‌شان برگردند. با این روش شرکت‌ها در نهایت می‌توانند به سرعت کارشان را از سر گیرند، چون قادرند به یک نیروی کار مجرب تکیه کنند و نیازی به جستجوی و آموزش کارگران جدید ندارند. نظام سلامت همگانی آلمان همه را تحت پوشش قرار می‌دهد، چه افراد شاغل و چه کسانی که اخراج شده‌اند. نظام تأمین اجتماعی  آلمان که از محل بودجه‌ عمومی تأمین مالی می‌شود، علی‌رغم کاهش شدید بودجه‌اش در چند سال گذشته منظماً کمک‌هزینه‌های ماهیانه‌ برای جلوگیری از گرسنگی یا بی‌خانمان‌شدن مردم فراهم می‌کند.

* اعمال قوانین کرونایی با وجود بهبود وضعیت

موسسه روبرت کخ آلمان  حدود ۴۰ روز پیش پس از مدتها دست و پنجه نرم کردن با بیماری همه‌گیر درجه وضعیت این کشور در ارتباط با شیوع ویروس کرونا را از «خیلی خطرناک» به «خطرناک» تقلیل داد؛ اما با این وجود تأکید کرد که اجرای قوانین کرونایی و محددویت‌های ناشی از شیوع آن برای جلوگیری از موج‌های جدید ضروری است؛ به گفته ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان ، برای اولین بار از ۱۱ دسامبر شاخص‌های ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرده‌اند و وضعیت بهتر شده است. در عین حال او نسبت به بازگشت سریع به شرایط عادی هشدار داد. وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که «ما همچنان در میانه پاندمی هستیم»؛ به گفته او، به‌رغم کاهش آمار ابتلا و فراغت بیشتر بیمارستان‌ها و بخش‌های مراقبت ویژه همچنان احتمال خیلی چیزها وجود دارد. اشپان به عنوان مثال به انگلیس اشاره کرد که با وجود آمار بسیار بالای واکسیناسیون به علت سویه‌های جهش یافته ویروس در حال حاضر آمار ابتلا دوباره بالا رفته است.  

ینس اشپان، هدف دولت آلمان را این دانست که در هفته‌های آتی بخش بزرگی از کسانی که خواهان واکسیناسیون هستند واکسینه شوند و حداقل اولین نوبت واکسن را در هفته‌های آتی دریافت کنند. به گفته او تا کنون حدود نیمی از بزرگسالانی که خواهان واکسیناسیون بوده‌اند نوبت اول را دریافت کرده‌اند و همین موضوع به کنترل اپیدمی کمک کرده است و با واکسیناسیون بیشتر می‌تواند به بهبود شرایط امیدوار بود.

* شرایط حضور در اماکن عمومی

طبق قانونی که در آلمان برای کنترل شیوع کرونا وضع شده، دهان و بینی افراد باید در هر وسیله حمل و نقل عمومی، در فروشگاه‌ها و مکان‌های شلوغ در فضای باز، جایی که حداقل فاصله با دیگران را نمی‌توان همیشه رعایت کرد، پوشانده شود. ماسک‌ها باید الزامات «FFP۲» یا «KN۹۵/N۹۵» را برآورده کنند و  با وجود واکسیناسیون گسترده اما همچنان توصیه‌های بین المللی در مورد کاهش شیوع کووید ۱۹ باید رعایت شود که شامل شستن مرتب و کامل دست‌ها با صابون به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه، عطسه در آرنج یا دور انداختن سریع دستمال ، حفظ فاصله از افراد دیگر و اجتناب از دست دادن است. در صورت امکان، سفرها باید کاهش یابد و از وسایل نقلیه عمومی اجتناب شود تا خطر عفونت بیشتر کاهش یابد.

* اعمال محدودیت با وجود رهایی از موج‌های کرونا و واکسیناسیون گسترده

به دلیل همه گیری کووید ۱۹، محدودیت‌هایی برای ورود بسیاری از کشورها به آلمان اعمال می‌شود. افرادی که وارد می‌شوند باید ثبت نام ورودی دیجیتالی را تکمیل کنند. بسته به محل عزیمت  آنها همچنین باید نتیجه آزمایش منفی یا اثبات مصونیت را ارائه دهند و مقررات قرنطینه را رعایت کنند.آزمایش اجباری یا اثبات ایمنی برای افرادی که واکسینه شده‌اند یا از کرونا بهبود یافته‌اند نیز در جریان است. براساس اطلاعات موجود، محدودیت‌های ورود به اتحادیه اروپا به قوت خود باقی است. برای آلمان، این محدودیت‌ها توسط وزارت کشور و وزارت امور داخله فدرال (BMI) صادر می شود.ایسلند ، نروژ ، سوئیس و لیختن اشتاین سایر کشورهایی هستند که ورود به آنها با توجه به ارزیابی وضعیت اپیدمیولوژیک توسط اتحادیه اروپا امکان پذیر است.

* واکسیناسیون با واکسن معتبر شرط ورود به کشورهای اتحادیه اروپا

پس از کنترل داخلی ویروس نوبت به اعمال محددویت‌ها برای پروازها و مسافران خارجی رسیده است؛ ورود از هر کشور دیگری به هر منظور (از جمله بازدیدها و گردشگری) فقط برای افرادی است که کاملاً واکسینه شده‌اند. مسافر باید آخرین دز لازم برای واکسیناسیون کامل را حداقل ۱۴ روز قبل از تاریخ سفر دریافت کرده باشد و واکسنی که فرد دریافت کرده باید در میان موارد ذکر شده در وب سایت موسسه علمی پاول ارلیش باشد. برای افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند ورود به کشورهای دیگر فقط در موارد استثنایی امکان پذیر است و مشروط به وجود نیاز فوری است.

* ممنوعیت سفر از کشورهای تحت تأثیر انواع ویروس کرونا

ممنوعیت سفر برای کشورهایی که شیوع وسیعی از انواع ویروس SARS-CoV-۲ در آنها وجود دارد (به عنوان مناطق مورد نگرانی نامیده می‌شود) وضع شده است. شرکت‌های حمل و نقل، به عنوان مثال حمل و نقل هوایی و شرکت‌های راه آهن نمی‌توانند هیچ شخصی را از این کشورها به آلمان منتقل کنند. تنها چند مورد استثناء کاملاً مشخص برای این ممنوعیت سفر وجود دارد، به ویژه برای: شهروندان آلمانی و افرادی که در آلمان با حق فعلی اقامت در آلمان زندگی می‌کنند؛ همسران و فرزندان خردسال هم شامل این قانون می‌شوند. افراد واجد شرایط برای این استثنائات باید قبل از ورود به کشور ثبت نام دیجیتال را تکمیل کنند، آزمایش‌های اجباری را انجام دهند یا مدرکی از مصونیت ارائه دهند و مقررات قرنطینه قابل اجرا برای مسافرانی که وارد کشور می‌شوند را رعایت کنند. 

* ثبت ورودی دیجیتال

مسافرانی که در ده روز گذشته از منطقه یا منطقه‌ای در معرض خطر زیاد بازدید کرده‌اند، باید قبل از ورود به آلمان در وبسایت «www.einreiseanmeldung.de» ثبت نام کرده و هنگام ورود، مدرک ثبت نام را با خود همراه داشته باشند. معافیت‌های این شرط ثبت به ویژه برای افرادی اعمال می شود که فقط بدون توقف از یک منطقه یا منطقه خطرناک در معرض خطر عبور کرده باشند.

* قوانین قرنطینه

طبق مقررات وزارت بهداشت فدرال مبنی بر مقررات  کنترل همه‌گیری و ورود ویروس کرونا در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱، اعمال قرنطینه برای مسافران اجباری است؛ طبق دستورالعمل جدید افرادی که پس از اقامت در یک منطقه پر خطر یا منطقه مورد نگرانی در ده روز گذشته وارد آلمان می‌شوند، باید پس از ورود مستقیم به مقصد، خود را در آن مکان به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند. در طول این قرنطینه، مسافران نمی‌توانند از خانه یا آپارتمان خارج شوند یا از مهمان پذیرایی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا اپیدمی واکسیناسیون محدودیت برای جلوگیری مرحله به مرحله ویروس کرونا برای افرادی برای افراد محدودیت ها همه گیری کووید ۱۹ شده اند ثبت نام شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خبرها آمده بود که باشگاه پرسپولیس در واکنش به انتقادات رضا جباری از درویش از این بازیکن سابق شکایت کرده است.

خبرنگار آنا در این زمینه با رضا جباری تماس گرفت و نظر وی را در این خصوص جویا شد که جباری گفت: من در مجموع صحبت خاصی در مورد مدیریت باشگاه نکردم، اگر انتقادی کردم برای موفقیت پرسپولیس بوده و شخص جباری یا رضا درویش مهم نیستند بلکه موفقیت پرسپولیس مهم است. اگر انتقادی به مدیریت باشگاه شده تنها برای موفقیت پرسپولیس بوده است.

وی افزود: هیچ مطلبی به صورت شخصی برای مدیرعامل ننوشتم ولی بهتر است خودشان بگویند برای چه از من شکایت کردند. ما خصومت شخصی با یکدیگر نداریم و هر مساله ای از طرف من عنوان شده به خاطر عملکرد ایشان در باشگاه پرسپولیس بوده است.من به مساله شخصی درویش ورود نکرده ام و تهمت و افترایی هم نزدم.سپر حیدری هم در استوری های خود از پرسپولیس حمایت می کرد، الان طوری شده که اگر نقد منصفانه هم انجام بدهید متاسفانه به او بر می خورد.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد:هدف صحبت های من شخص درویش نبوده، بلکه نسبت به عملکرد ایشان در قبال باشگاه پرسپولیس و هواداران تیم مطلب نوشته و حتی در استوری هایم به این موضوع تاکید کردم که هیچ خصومت شخصی با دشمنی با آقای درویش ندارم. به زعم بنده درویش اشتباهی داشته و من هم استوری گذاشته ام. اولیت من پرسپولیس است نه شخص خودم یا رضا درویش. خودم را پرسپولیسی می دانم و همیشه پای این تیم ایستاده ام. مساله ای هم باشد پای پرسپولیس می ایستم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران