Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:06:32 GMT

حراست ادارات باید برای مبارزه با مفاسد مستقل شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۲۱۵

حراست ادارات باید برای مبارزه با مفاسد مستقل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه باید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سازمان‌های متولی دیگر در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان پیشقدم باشند اظهار کرد: باید در این زمینه مطالبه‌گری شود.

وی با طرح این سوال که چرا ستاد تسهیل به این مشکلات ورود نمی‌کند؟ گفت: گروه‌های جهادی در ستاد امر به معروف در این زمینه پیگیر مشکلات و رفع موانع هستند که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد امر به معروف‌ و نهی از منکر استان همدان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های فراوان قانونی استفاده کرد یادآور شد: خوشبختانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال گذشته در پرونده‌های زمین‌خواری، کوه‌خواری و رفع موانع تولید مطالبه گری‌هایی داشته و به نتیجه‌های خوبی رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد ستاد امر به معروف را فقط مسئول حجاب و عفاف در جامعه می‌دانند اما این ستاد وظیفه نظارت را بر عهده دارد خاطرنشان کرد: در اکثر مواقع واژه امر به معروف و نهی از منکر درست فهمیده نمی‌شود لذا باید درک درستی از امر به معروف داشته باشیم.

شعبانی با بیان اینکه باید روحیه مطالبه گری در جامعه تقویت شود افزود: تا زمانی که حراست ادارات زیر نظر مدیرکل باشند با مشکلاتی در زمینه مبارزه با فساد مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، اصلاح امت بود از این رو هر مقوله‌ای که حرکت جامعه را مختل کند فساد است اظهار کرد: رفع مفاسد اجتماعی راهی جز نظارت همگانی ندارد.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان نیز گفت: مسئولین ارشد استانی از جمله استاندار، نسبت به وظایف خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر همکاری نمی‌کند.

حجت‌الاسلام یاسر مظاهری با اشاره به اینکه ۲۳ گروه مطالبه‌گر و تخصصی از ستاد امر به معروف استان مجوز دریافت کردند افزود: بیشتر این گروه‌ها به مسائلی مانند شعار سال ورود کردند اما برخی مسئولان اجازه نمی‌دهند شعار سال محقق شود و مسئولین ارشد استانی همکاری لازم را با ستاد ندارند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه رویکرد فرهنگسازی و مطالبه‌گری در این ستاد آغاز شده و  دو معاونت‌ در این ستاد راه‌اندازی شده است تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزئی از حقوق مردم به حساب می‌آید و بسیاری از افراد نسبت به حمایت قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر اطلاعی ندارند که در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان نهی از منکر حراست ادارات فساد مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر نهی از منکر استان ستاد امر به معروف مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

به گزارش خبرآنلاین؛ بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگارهای الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگارها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان های ذیربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک صورت گرفته اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدارهای داده شده، نسبت به مصرف این سیگارها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

گزارش تخلف فروش سیگارهای الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگارهای الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899825

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود