Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@17:13:58 GMT

نگرانی ناتو نسبت به تشدید خشونت‌ها در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۰۳۲۲

نگرانی ناتو نسبت به تشدید خشونت‌ها در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، یک مقام مسئول ناتو وضعیت امنیتی افغانستان را سخت و چالش‌برانگیز توصیف کرد و از طالبان خواست حملات خود را متوقف کنند.

یک مقام مسئول سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت: «ما در نگرانی عمیق شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به سطوح بالای خشونت ناشی از حملات طالبان به ویژه علیه غیرنظامیان و گزارش‌های موجود درباره نقض جدی حقوق بشر شریک هستیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام  ناتو تاکید کرد که هیچ راه‌حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد.

وی افزود: «طالبان باید بداند که اگر روند سیاسی را نپذیرفته و سعی کنند کشور را با توسل به زور تصرف کنند، جامعه بین‌المللی هرگز آنها را به رسمیت نمی‌شناسد. آنها باید حملات خود را متوقف کرده و با حسن نیت وارد مذاکرات صلح شوند».

این مقام، خواستار انجام عملیات صلح جامع به رهبری افغانستان ‌شد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1106405 برچسب‌ها افغانستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم