Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند گفت: استان خراسان جنوبی در حال حاضر در روند صعودی شدید پیک پنجم ناشی از بیماری کرونا قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دهقانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماه محرم گفت: استان در روند صعودی شدید پیک پنجم ناشی از بیماری کرونا قرار  دارد و و نگران از افزایش موارد مثبت و بستری ناشی از این بیماری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دو روز اخیر حدود 420 بیمار تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان بستری بودند که ادامه این روند جای نگرانی دارد و ما را با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد کرد افزود: از همه هیئت‌های مذهبی، مساجد و تمامی کسانی که در برگزاری مراسم‌ها اهتمام می‌ورزند درخواست می‌ کنم تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: ترجیحا مراسم‌ها در فضای باز با رعایت فاصله مناسب برگزار شود و حتی‌الامکان از برگزاری مراسم‌ها در فضاهای بسته پرهیز و در صورتی که اجبار بود و امکان استفاده از فضای باز نبود، باید آن فضا حداقل 6 متر ارتفاع داشته باشد و با یک چهارم ظرفیت عزاداری کنندگان حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: همچنین تهویه مناسب داشته باشد و همه عزیزان حاضر در جلسه در تمام طول مدت استفاده از ماسک را رعایت کنند، در هنگام ورود و خروج از تجمع پرهیز  و مایع ضدعفونی کننده به اندازه کافی در دسترس افراد باشد، پخش نذورات در محل برگزاری مراسم ممنوع است و نذورات باید به صورت جیره خشک و ترجیحا در فضای خارج از فضای برگزاری مراسم توزیع شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: تمام سعی‌مان این است که مردم عزیز استان کمتر به ویروس کرونا آلوده شوند و میزان بستری‌ها، افراد بدحال و فوتی به حداقل برسد و مراسم‌های محرم و صفر را با کمترین میزان درگیری در بین عزاداری کنندگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.

بحران کرونا در سمنان در پیک پنجم ادامه دارد؛ شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شودروند کاهش ابتلا به کرونا در روسیه/ افزایش قربانیان قطع اکسیژن به 11 نفرآمار کرونا در ایران| فوت 508 نفر در 24 ساعت گذشته

وی همچنین از تحویل محموله جدید واکسن به استان خبر داد و گفت: محموله جدید واکسن سهمیه استان را مازاد بر سهمیه، دریافت کردیم که 46800 دز واکسن در انواع مختلف تحویل و بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تعدادی از گروه‌های سنی مخصوصا بالای 60 سال هنوز جهت انجام واکسناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه نکردند و در یک هفته گذشته از 23 مورد فوتی که در سطح استان خراسان جنوبی به علت بیماری کرونا داشتیم، 17 نفر هیچ گونه تزریق واکسن انجام نداده بودند و مطمئنا اگر این عزیزان واکسیناسیون را انجام داده بودند در حال حاضر در بین ما بودند و ما آنها را از دست نداده بودیم.

دهقانی در پایان ضمن تاکید بر نقش واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری کرونا و ابتلا به نوع شدید آن خاطرنشان کرد: از گروه‌های سنی بالای 60 سال که مدت طولانی است در نوبت تزریق واکسن قرار گرفته‌اند، کسانی که باقی ماندند، حتما به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند تا این گروه‌های سنی که در گروه‌های سنی پر خطر قرار می گیرند، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، از نوع شدید و آسیب‌های جدی تر آن در امان بمانند.

انتهای پیام/253/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری کرونا برگزاری مراسم گروه های سنی پیک پنجم مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!