Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ورزش و جوانان گلستان گفت: با وجود اینکه تمرکز ۶۰ درصد ورزش استان در گرکان است سرانه ورزشی در گرگان ۴۲ سانتی متر مربع می باشد و عملا شهرستان گرگان با فقر سرانه ورزشی مواجه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ رمضانعلی تربتی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا اظهار کرد: رشته های تنیس،تیر اندازی اهداف پروازی فضای باز، کوهنوردی، تیر و کمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایق رانی، گلف، کوهنوردی، موتورسواری و اتومبیل رانی، دوچرخه سواری، شنا، استخرهای روباز و والیبال ساحلی جزو رشته های هستند که در شرایط قرمز کرونایی نیز مجاز به فعالیت می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح شهرستان گرگان استخر روباز نداریم اما بخش خصوصی برای ایجاد این اماکن ورزشی ورود پیدا کرده است و در حال انجام زیرسازی و فضاسازی می‌باشد که در آینده نزدیک شاهد افتتاح استخر روباز در گرگان می‌باشیم.

تربتی نژاد  گفت: کرونا ضربه سنگینی به ورزش بخصوص در زمینه برون سپاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی وارد کرد زیرا بخشی از درآمد ورزش از طریق برون سپاری اماکن و مجموعه های ورزشی می‌باشد.

از ابتدای سال هیچ اجاره ای از مستاجرین این اماکن دریافت نشده است

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در سطح شهرستان گرگان ۵۴ سالن ورزشی وجود دارد و از ابتدای سال تا کنون هیچ اجاره ای از مستاجرین این اماکن دریافت نشده است.

وی افزود: حدود ۸۰ درصد از اجاره های دریافتی از اماکن ورزشی صرف هزینه های جاری و عمرانی حوزه ورزش استان میشود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گرگان تصریح کرد: در حوزه عمرانی اقدامات خوبی از جمله اتمام کف پوش سالن چند منظوره روستای سرکلاته، آغاز کف پوش سالن ورزشی اوزینه با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، نصب و تجهیز روشنایی مجموعه آزادی گرگان با مبلغ ۳۸۰ میلیون تومان از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.

وی اظهار کرد: سالن ورزشی سعد آباد، شموشک،  چهارباغ، سالن ورزشی تنیس روی میز در شهرک کیانشهر و سالن ورزشی روستای نومل بایستی از طریق اعتبارات ملی تکمیل شود که نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس و اداره کل ورزش و جوانان است.

تربتی نژاد گفت: طی حدود دو سال اخیر ۸ سالن ورزشی در سطح شهرستان گرگان افتتاح شد و تقریبا بیشتر سالن های که از محل تملک دارایی استان بود به اتمام رسیده است.

وی متذکر شد: در سطح شهرستان گرگان ۲۷ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۷۰ تشکل مردم نهاد جوانان در حال فعالیت هستند اما با این حال اعتبارات ناچیز است.

وی افزود: تمرکز ۶۰ درصد ورزش استان در گرکان می‌باشد و باید توجه بیشتری در خصوص اماکن ورزشی این شهرستان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی گرگان از کل استان کمتر است در خصوص کمبود سالهای ورزشی در شرق گرگان تصریح کرد: ورزش و جوانان در صورتی که زمین در اختیار داشته باشد مسئولیت ساخت سالن های ورزشی را بر عهده خواهد گرفت.

سرانه ورزشی در گرگان ۴۲ سانتی متر مربع است

وی تاکید کرد: سرانه ورزشی در گرگان ۴۲ سانتی متر مربع است و عملا شهرستان گرگان با فقر سرانه ورزشی در گرگان مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در سراسر استان گلستان ۳۰۰ باشگاه ورزشی وجود دارد که از این تعداد ۲۱۰ باشگاه در شهرستان گرگان است اما این تعداد باشگاه جوابگوی جمعیت ورزشکار این شهرستان نیست.

تربتی نژاد متذکر شد: در سراسر استان ۵۶ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت میکنند که گرگان به تنهایی ۲۷ هزار ورزشکار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا والیبال بخش خصوصی درآمد اداره ورزش و جوانان روشنایی نمایندگان مجلس اداره کل ورزش و جوانان تملک دارایی ورزش و جوانان زمین فقر استان گلستان گلستان سطح شهرستان گرگان سرانه ورزشی در گرگان ورزش و جوانان اماکن ورزشی تربتی نژاد سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان