Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:38:06 GMT

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قزوین تکمیل است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۱۰۲۹

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قزوین تکمیل است

ایسنا/قزوین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در قزوین تکمیل‌شده است و تلاش می‌کنیم با جابه‌جا کردن بخشی از تخت‌ها ظرفیت ۳۰ تخت در بیمارستان بوعلی ایجاد کنیم، طی ۲ روز آینده نیز ۳۰ تخت در بیمارستان ۵۵۳ ارتش به ظرفیت بستری‌های کرونا اضافه می‌شود همچنین در بیمارستان شهید رجایی ظرفیت جدید برای پذیرش بیماران کرونایی ایجاد خوهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن ارداقیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش ابتلا به کرونا در قزوین تصریح کرد: امروز سه شنبه ۱۹ مرداد ۲۳۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند و آمار بستری‌های استان قزوین به ۷۸۷ نفر رسیده است، تعداد فوتی‌های قطعی امروز مثبت کرونا ۶ نفر و تعداد بیماران بدحال ۳۴ نفر است، همچنین امروز ۱۲۵ نفر بهبود پیدا کردند و ترخیص شدند.

وی افزود: روزانه افراد مختلفی برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشت و مراکز منتخب استان مراجعه می‌کنند و بیمارستان‌ها نیز از بیماران مختلفی تست کرونا می‌گیرند؛ امروز تعداد بیمارانی که تست قطعی کرونای آن‌های مثبت شده است ۸۱۳ نفر بوده که از این تعداد ۲۳۶ نفر در بیمارستان بستری شدند و باقی در منزل در قرنطینه به سر می‌برند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: اگر این افراد قرنطینه را رعایت نکنند و با داشتن علامت در معابر عمومی رفت‌وآمد کنند ویروس را به سایر افراد منتقل می‌کنند، برخی از افراد به علت اینکه علائم خفیفی دارند کرونا را جدی نمی‌گیرند و قرنطینه را می‌شکنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود در اقلام کرونا وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی برای تهیه اقلام کرونا نداریم، در خصوص کمبود سرم در مراکز درمانی تاکنون گزارشی نداشتیم.

ارداقیان یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل‌شده است و تلاش می‌کنیم با جابه‌جا کردن بخشی از تخت‌ها ظرفیت ۳۰ تخت در بیمارستان بوعلی ایجاد می‌کنیم، طی ۲ روز آینده نیز ۳۰ تخت در بیمارستان ۵۵۳ ارتش به ظرفیت بستری‌های کرونا اضافه می‌شود همچنین در بیمارستان شهید رجایی ظرفیت جدید برای پذیرش بیماران کرونایی ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم اما سرعت انتشار ویروس جدید و افزایش تعداد بیماران بسیار بالا است، باید با رعایت بیشتر پروتکل‌ها و فرهنگ‌سازی، ورودی به بیمارستان را کاهش دهیم، یکی از دلایل افزایش تعداد بستری‌ها این است که برخی از مردم دیر مراجعه می‌کنند و زمانی وارد بیمارستان می‌شوند که نیاز به بستری دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: تأکید می‌شود مردم با مشاهده کمترین علائم به مراکز خدمات جامعه سلامت مراجعه کنند یا با تماس به ۱۱۵ و شماره‌گیری کد یک با کارشناسان اورژانس درباره علائم خود مشورت داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی بیمارستان صحرایی را با ظرفیت ۳۰ تخت با عنوان بستری موقت فعال می‌کنیم، بیمارانی که حال بهتری دارند و صرفاً باید در ساعاتی از روز دارو دریافت کنند در این بیمارستان طی چند ساعت بستری می‌شوند و خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

ارداقیان خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند در حال حاضر استفاده از ماسک به زیر ۴۰ درصد رسیده است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک جزو حقوق اجتماعی محسوب می‌شود و همه افراد نه‌تنها برای محافظت از خود بلکه برای محافظت از سایر افراد باید این موارد را موردتوجه قرار دهند و مطمئن باشند که انتقال ویروس به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها نوعی حق‌الناس است.

وی یادآور شد: در این نوع از ویروس جوانان بیشتر درگیر هستند و در بیمارستان‌های بوعلی و ولایت اغلب بیماران زیر ۵۰ سال هستند، بنابراین جوانان باید بیشتر از قبل رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا خیز پنجم کرونا قزوين ۳۰ تخت در بیمارستان حال حاضر پروتکل ها بستری ها تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری