Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار آمل از فوت ۱۲۱ بیمار کرونایی از ابتدای مرداد تاکنون در این شهر خبرداد.

علیرضا شریعت افزود : متاسفانه شرایط کرونایی در آمل بسیار وخیم و حتی فراتر از وضعیت بحرانی است ولی با این وجود رعایت پروتکل های بهداشتی نیز همچنان در پایین ترین سطح قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های آمل بستری هستند ، ادامه داد : تمامی ظرفیت بیمارستان های آمل توسط بیماران کرونایی اشغال شده است و بیش از ۶۰۰ نفر نیز به علت کمبود تخت به صورت بستری موقت روزانه از بیمارستان ها دارو دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار آمل افزایش آمار فوتی ها در موج پنجم را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت : از ۱۲۱ نفری که مرداد ماه در بیمارستان های آمل جان باختند ، ۹۵ نفر بومی بودند در حالی که از فرودین ۹۹ تا آخر تیر ماه آمار فوتی شهرستان ۶۰۶ نفر و میانگین کمتر از ۲ نفر در روز بود.

وی همچنین به کمبود کادر درمان اشاره کرد و افزود : در حال حاضر بزرگترین معضل در بیمارستان های آمل کمبود نیروی کادر درمان است که این امر سبب می شود نتوانیم نقاهتگاه  راه اندازی کنیم.

شریعت با بیان اینکه  ظرفیت فعلی پرسنل بیمارستان های پاسخگوی نیاز فعلی شهر نیست ، گفت : برای جذب کادر درمانی فراخوان داده شده و در حال حاضر نیازمند بسیج نیروهای مردمی برای کمک به کادر درمان هستیم.

پیش از این مسئولان علوم پزشکی مازندران وضعیت کرونایی آمل را وخیم تر از سایر شهرستان های استان توصیف و اعلام کرده بودند که در این شهرستان  ضریب خطر کرونا  یعنی تعداد بستری روزانه به ازای هر صد هزار نفر حدود ۱.۶ برابر میانگین استان و عدد ۴۰ است که حتی از مرکز استان نیز بالاتر می باشد.

هفته گذشته  فرماندار آمل به خبرنگار ایرنا گفته بود برای کنترل وضعیت بحرانی آمل و  کند کردن سرعت شیوع کرونا ، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای این شهرستان را به استانداری ارائه داده است که تاکنون از سوس ستاد ملی کرونا تایید نشده است.

شهرستان آمل در تاریخ هشتم تیر ماه پس از یک وقفه ۵۶ روزه مجددا به عنوان اولین شهرستان مازندران در موج پنجم به رنگ قرمز کرونایی بازگشت و همچنان نیز در شرایط بسیار پرخطر کرونایی قرار دارد.

طبق رنگ بندی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، رنگ قرمز کرونایی آمل تیره تر از سایر مناطق دارای وضعیت قرمز مازندران است و تقریبا به رنگ کبود نزدیک شده است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان های آمل کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت