Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:20:48 GMT

نخست وزیر یمن: یمنی اصیل، تابع سلطه‌طلبی آمریکا نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۱۸۳۳

نخست وزیر یمن: یمنی اصیل، تابع سلطه‌طلبی آمریکا نیست

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که یمنی اصیل، نمی‌تواند وابسته به گروهی باشد که توسط صهیونیستها هدایت می‌شود و تابع سلطه‌طلبی آمریکا نیست.

به گزارش مشرق، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن از تلاش برای نزدیک کردن ملت این کشور به رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از بن حبتور گزارش داد: «یمنی اصیل، نمی‌تواند وابسته به گروهی باشد که توسط صهیونیستها هدایت می‌شود و نمی‌تواند تابع سلطه‌طلبی آمریکا باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: «از امروز در تعاملات رسمی و نامه‌نگاریهای خود از تاریخ هجری استفاده خواهیم کرد و جشن گرفتن به مناسب هجرت نبوی را در زمره تعطیلات رسمی قرار می‌دهیم».

این مسئول یمنی تصریح کرد، ملت یمن طی این سالهای تجاوز ائتلاف سعودی-اماراتی، صبر زیادی از خود نشان داد و در تداوم مقابله با تجاوزگری، فرمانبرداری مثال‌زدنی از رهنمودهای رهبر انقلاب داشت.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده یمن روز گذشته تأکید کرد که واشنگتن و ریاض در مأرب دست به تحرکاتی می‌زنند و هیچ اهمیتی به ابعاد انسانی نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد، تا زمانی که جنگ بین طرفهای یمنی باشد، آمریکاییها خواستار ادامه جنگ هستند و نگرانی این کشور درباره مأرب، بیانگر اهمیت این استان است.

این مسئول یمنی تأکید کرد، اگر آمریکاییها خواستار صلح در مأرب هستند، ما طرح خود را پیشنهاد داده‌ایم، ولی «درباره این طرح هیچ تماسی با آمریکاییها نداشته‌ایم».

عبدالسلام اخیرا گفت که «انصارالله و دولت نجات ملی یمن، روابط حسنه و خوبی با جمهوری اسلامی ایران دارند... ایران در قبال یمن، موضع مسئولانه‌ و صحیحی دارد؛ زیرا این جنگ، برنده‌ای ندارد... ما از حمایتهای بسیار ایران در سطوح سیاسی، رسانه‌ای، اجتماعی و مردمی قدردانی می‌کنیم».

وی با اشاره به استفاده یمن از تجارب نظامی ایران، ابراز امیدواری کرد که حمایتهای تهران ادامه یابد؛ به ویژه اینکه ملت یمن با استفاده از این تجارب، موشک و پهپاد می‌سازد.

این مسئول یمنی ضمن قدردانی از حمایتهای ایران از یمن و فلسطین، گفت که امیدوار است دولت آیت الله ابراهیم رئیسی، انقلابی و حامی مستضعفان و مظلومان جهان باشد و بتواند مانند همیشه، به عنوان یک کشور مهم، با استبکار مبارزه کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دولت نجات ملی یمن محمد عبدالسلام رژیم صهیونیستی آمریکا صهیونیست ها فلسطین یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی MQ-9 در یمن (فیلم) اعتراض خودرویی در استانبول به نسل‌کشی اسرائیل (فیلم) هدیه ویژه یک نیروی قسام به نیروهای مقاومت یمن ، لبنان و عراق (فیلم)

دیگر خبرها

  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران