Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست ویدئوکنفرانس شورای مرکزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم از تلاش‌های صورت گرفته در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر تقدیر کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ریشه در غیرت دینی و احساس مسئولیت اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: غیرت دینی و مسئولیت اجتماعی چنین اقتضا می‌کند که انسان نسبت به مبانی دینی و اتفاقات و حوادث رخ داده در جامعه حساس باشد. امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به اسلام نیست بلکه ریشه در همه ادیان و حتی برخی فرقه‌ها دارد.

وی ادامه داد: در قرآن کریم آیات متعددی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد از جمله انسان‌هایی که اهل کتاب هستند، ایمان واقعی به خدا و روز قیامت داشته و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند که از آنها تحت عنوان صالحین یاد می‌کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: در مقابل اینها افرادی وجود دارند که به آیات الهی کفر ورزیده و پیامبران و کسانی که به دنبال عدل و قسط هستند را به قتل می‌رسانند که اینها را به عذابی دردناک بشارت می‌دهد. دسته سوم انسان‌هایی هستند که دیگران را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند اما خود را فراموش کرده و اهل عمل به این فرایض الهی نیستند.

وی گفت: در طول تاریخ پیامبران الهی پیش قراولان امر به معروف و نهی از منکر بودند از حضرت نوح (ع) و ابراهیم (ع) گرفته تا پامبر خاتم (ص) که از مهمترین خصوصیات او اقامه امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرده اند و این نشان دهنده تاکید اسلام بر این دو فریضه واجب الهی است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مبارزه با فساد اقتصادی توسط حضرت شعیب (ع)، مقابله با فساد اخلاقی توسط حضرت لوط (ع)، مقابله با ظاهرگرایی توسط حضرت موسی (ع) و توصیه به جا آوردن نماز توسط حضرت لقمان به فرزندشان، از نمونه‌های بارز امر به معروف و نهی از منکر در طول تاریخ توسط پیامبران است.

آیت‌الله محامی فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر را در سه لایه عنوان کرد و افزود: لایه اول فعالیت‌های ستاد و تلاش‌های صورت گرفته در جهت گسترش این فریضه الهی است.

وی لایه دوم را بررسی نتیجه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد و گفت: در لایه دوم باید بررسی‌هایی صورت گیرد تا میزان عمل مردم به امر به معروف و نهی از منکر سنجیده و مشخص شود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در صورت عمل به امر به معروف و نهی از منکر نتیجه چنین حاصل می‌شود که سایر فرایض الهی نیز اقامه خواهد شد زیرا امر به معروف و نهی از منکر ابزاری برای برپایی سایر فریضه هاست و این سومین لایه کار است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خواستار ارزیابی در هر سه لایه شد و گفت: ابتدا باید عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و میزان رواج این فریضه الهی در سطح جامعه و سپس وضعیت جامعه در سایر فرایض الهی بررسی شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خواستار افزایش تلاش‌ها برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر در سایر عرصه‌های جامعه شد و گفت: ایجاد التهاب، ناامیدی، دودستگی و بد اخلاقی در فضای جامعه نمونه‌های بارز منکر و رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم، ایجاد انس، الفت و محبت و همچنین ایجاد آرامش و امید در جامعه از مصادیق بارز معروف است که باید همواره در این جهت دغدغه‌مند باشیم.

کد خبر 5278621

منبع: مهر

کلیدواژه: امر به معروف و نهي از منكر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مصطفی محامی ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا مراسم عزاداری شیوع کرونا کرمانشاه گرگان واکسن کرونا عکس استانها اردبیل خطبه های نماز جمعه احیای امر به معروف و نهی از منکر توسط حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: با هدف تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان باید به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها پایان دهند.

وی افزود: باوجود اینکه مطالبه دیرینه مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان بوشهر از صنعت پتروشیمی توجه به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش است، اما این کار انجام نمی‌شود یا حداقلی است این درحالی است که این خدمات برای برخی خاص در حوزه سرمایه گذاری و خرید انجام می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: اگر این حمایت‌ها برای دیگران می‌شود برای استان بوشهر نیز می‌شود چرا که اکنون ورزش استان در شرایط سختی به سر می‌برد و حتی در حوزه مهمی مانند آموزش و پرورش یکهزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت:متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ و محترم شمرند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

وی با اعلام این که پرداخت اعتبارات آلایندگی حق مردم استان بوشهر است، افزود: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده خبر می‌رسد برخی شهرستان‌های این استان حذف و سهم آن سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: این چنین تصمیمی باید دارای یک روش صحیح، منطقی و قانونی باشد بر همین اساس از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  بوشهر با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد در این حوزه همچنین باید کشف ظرفیت‌های متنوع و شکوفایی آن مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید توسعه اقتصاد دریاپایه و ایجاد پیمان‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی در حوزه علم و فرهنگی جدی گرفته شود و مسئولان از ظرفیت دریا و ثروت جامع آن برای توسعه پایدار این استان نهایت استفاده را ببرند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: ارائه خدمات گوناگون و مورد نیاز به کارگران و معلمان باید در اولویت باشد و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی گفت: نخستین معلم انسان خدا است و باید به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین عنوان کرد: کشوری که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد از رژیم سفاک صهیونیستی حمایت کرده و دانشگاهیان را این چنین مورد ضرب و شتم و روانه زندان می‌کند.

وی افزود: این نشان می‌دهد آمریکا نهادی پوشالی در حقوق بشر بوده و ناقض جدی این حقوق در کشور خود و حتی فضای بین الملل است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: هر جا که شرارت است ریشه در آمریکا دارد تا جایی که حرکت مردم خودش برای محکومیت شرارت‌ها را مورد سرکوب قرار می‌دهد.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳