Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:08:59 GMT

گمرک: توقف تجارت با افغانستان شایعه است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۸۴۱۳۵

گمرک: توقف تجارت با افغانستان شایعه است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سیدروح الله لطیفی اظهار داشت: روند تجاری در مرز ماهیرود رشد ۵۰ درصدی پیدا کرده و روزانه بیش از ۵۰۰ کامیون محموله‌های خود را به کامیون‌های افغان انتقال داده تا به مقاصد صادراتی این کالا‌ها در این کشور برسد.

وی افزود: در مرز دوغارون نیز نزدیک به ۲۵۰ کامیون محموله‌های تجاری خود را به کامیون‌ها و تجار افغان برای طی مسیر در افغانستان منتقل می‌کنند و خبر توقف کامل تجارت با افغانستان شایعه است و شاید بیشتر کاربرد داخلی در افغانستان برای طرف‌های درگیر را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لطیفی تاکید کرد: بعد از بازگشت امنیت به مرز میلک و فروکش کردن درگیری‌ها با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان‌های مستقر در مرز و نیرو‌های نظامی و امنیتی، کامیون‌های متوقف در مرز میلک سیستان و بلوچستان به شرط خواست تجار افغان به مانند ماهیرود و دوغارون می‌توانند کالا‌های خود را در مرز به کامیون‌های افغان تحویل دهند تا به مقاصد نهایی در این کشور ارسال شود.

سخنگوی گمرک افزود: بازگشایی مرز میلک، فعلا برای کامیون‌های متوقف در مرز است و امید داریم از شنبه گمرکات اجرایی و تجار بتوانند محموله‌های جدید را با هماهنگی با گمرک میلک به این مرز برای صادرات به افغانستان ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، از روز جمعه خروج کالا از مرز میلک به دلیل تحولات داخلی پیش آمده در افغانستان انجام نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم گمرک تجارت با افغانستان مرز دوغارون علیرضا جاوید علیرضا زاکانی محمد مخبر غلامحسین اسماعیلی محرم شب های محرم مرز میلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۸۴۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران